اهواز؛

احتمال وقوع سیلاب درحاشیه رودخانه کرخه

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه گفت: با توجه به تداوم بارندگی شدید در روزهای پنجشنبه و جمعه احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فریدون صالحی فر مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه اظهار کرد: با توجه به بارندگی ها ، تمهیدات لازم برای مهار سیلاب و ذخیره نزولات آسمانی در مخزن سد کرخه مهیا شده است.

وی افزود: کلیه زمین های محدوده رودخانه کرخه طبق قوانین و مقررات کشور تملک و قیمت این اراضی با نظارت دستگاه قضایی به مالکین پرداخت شده است.

صالحی فر تصریح کرد:با توجه به تداوم بارندگی شدید در روزهای پنجشنبه و جمعه ، احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.
وی گفت:هم اکنون حجم خالی مخزن سد کرخه 2 میلیارد متر مکعب است که سیلاب های ناشی از بارندگی ها را مهار و کنترل می کند و احتمال سرریز این سد بسیار کم است.

صالحی فر افزود:در فروردین ماه امسال تراز سد کرخه به افزایش چشمگیر رسید اما با توجه به برنامه ریزی ها ، تراز سال آبی جاری حتی 11 متر از این تراز هم بالاتر خواهد رفت.

وی بیان داشت :کشاورزان ، دامپروران و افرادی که به هر دلیل به صورت غیر قانونی از حریم رودخانه ها و مخازن بهره برداری می کنند باید هشدارهای لازم در این خصوص را جدی بگیرند.

صالحی ظرفیت گنجایش آب مخزن سد کرخه را هشت میلیارد متر مکعب عنوان کرد .

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه میزان تولید انرژی برق در نیروگاه سد کرخه طی امسال را بیش از 455 هزار و 504 مگاوات ساعت انرژی عنوان کرد.

وی گفت:با توجه به شرایط بارندگی و پیش بینی هواشناسی ، مجموعه سد و نیروگاه کرخه برای کاهش خسارات ناشی از بارندگی آمادگی دارند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.