مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از احداث موزه صلح در شهرستان سردشت خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛جلیل جباری با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت : با توجه به انتخاب سردشت بعنوان اولین شهرمورد تهاجم سلاح های شیمیایی در جهان و وجود بقایای کالبدی و معنوی بمباران شیمیایی  رژیم بعث عراق در این شهرستان ؛ موزه صلح بمنظور انعکاس این ارزش ها و دست یابی به صلحی پایدار در منطقه احداث می شود .

وی تصریح کرد : برای احداث این موزه در فاز اول مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار مصوب شده و در مرحله مکان یابی این موزه هستیم تا بتوانیم موزه ای در خور مردم شهید پرور این شهرستان طراحی نمائیم.
جلیل جباری هم چنین با اشاره به همکاری و تعامل دیگر دستگاهها در این خصوص افزود : خوشبختانه برای احداث این موزه ؛ با مساعدت دیگر دستگاهها و بخصوص سپاه شهدای سردشت برای تحویل زمین اقداماتی انجام شده که امیدواریم با همکاری راه و شهرسازی، دانشگاه آزاد و انجمن مصدومین شیمیایی این شهرستان موفق به ادامه اقدامات لازم شویم.
وی اضافه کرد : شهرستان سردشت توانمندیهای زیادی در خصوص جذب و جلب گردشگر در زمینه های تاریخی و طبیعی دارد که احداث موزه صلح در این شهرستان می تواند در کنار سایر آثار طبیعی و تاریخی شهرستان به جذب گردشگران داخل و خارج و انعکاس ارزش های مردمان این سرزمین بیافزاید .
گفتنی است شهرستان سردشت در جنوب غربی استان آذربایجان غربی قرار گرفته و با کشور عراق مرز مشترک زمینی دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.