دومین جلسه انجمن بانوان سرمایه گذار در حوزه گردشگری استان با حضور فعالان بخش صنایع دستی و گردشگری تشکیل شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛با حضور مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی  ، جلیل رستم پور سرپرست معاونت سرمایه گذاری و برنامه ریزی استان ، افسانه رنجبر معاون صنایع دستی استان و جمعی از فعالان صنایع دستی و گردشگری ؛ دومین جلسه راه اندازی انجمن بانوان سرمایه گذار در حوزه گردشگری تشکیل شد.
براساس این گزارش در این نشست ، مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ضمن تقدير از حضور مهمانان ، اهداف و تاثيرات فعاليت اين انجمن با اشاره به ظرفیت های بخش صنایع دستی اظهار داشت : صنایع دستی یکی از صنایع با ارزش، درآمدزا و ظریف است که در حال حاضر تعداد زیادی از بانوان استان در این عرصه فعالیت می کنند.
جلیل جباری تصریح کرد  : سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از سازمان های مردم نهاد در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت می کند و می کوشیم بانوان را به سمت سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی هدایت کنیم تا شاهد رونق و احیای بیش از پیش این بخش نیز باشیم .
وی شكل گيري اين انجمن را يكي از اتفاقات مثبت در حوزه سرمايه گذاري دانست و گفت: با توجه به اينكه فعاليت انجمن داراي وجاهت قانوني و تحت مقررات اتاق بازرگاني است، مطمئناً در رونق همه جانبه صنعت توريسم تاثيرگذار خواهد بود.
جلیل رستم پورسرپرست معاونت سرمایه گذاری و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی نیز در خصوص راه اندازی این انجمن گفت : راه اندازی این انجمن بستري مناسب براي بهره گيري از توانمنديها و سرمايه فكري و انساني بانوان در حوزه گردشگري و مشاغل مرتبط با آن است.
فهیمه حیدری نماینده منتخب بانوان سرمایه گذار در حوزه گردشگری استان آذربایجان غربی نیز با اشاره به نقش مهم بانوان گفت : وجود انجمن بانوان حامی توسعه گردشگری نیز حرکتی مناسب در حوزه گردشگری است زیرا بانوان نقش مهم و تاثیرگذاری در فرهنگ سازی جامعه دارند و می کوشیم با هدف ارتقای سطح کیفی، شمار فعالان در این انجمن را افزایش دهیم .
اين جلسه، با ارائه گزارش فهیمه حیدری در خصوص جلسات انجمن بانوان حامی در حوزه سرمايه گذاري گردشگري ادامه پيدا كرد.
در انتها مقرر شد تا چارچوب اساسنامه انجمن و سازوكار عضو گيري در آن، براي تشكلها و كانونهاي بانوان فعال در شهرستانهاي استان ارسال شود مصوب شد اعضاء با ارائه نظرات و پیشنهادات خود طی نامه کتبی به اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان تحویل نمایند .

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.