قصه بخشیدن مهریه شیر زنان محله نوغان مشهدی به همسرانشان سال های سال است که ورد زبان همه است و کمتر کسی است که از وقوع این واقعه و رشادت این بانوان طلیعه آفتاب بی‌خبر باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ در حدود یک هزار و 200 سال پیش و همزمان با روز شهادت امام رضا‌(ع)، زنان محله نوغان مشهد مقدس در اقدامی شاخص و زیبا مهریه‌های خود را به منظور شرکت در مراسم تدفین پیکر پاک این امام بزرگوار  بخشیدند و با این کار خود، در تاریخ ماندگار شدند.

امروز نیز همچون سال‌های گذشته و همزمان با روز شهادت امام‌رضا(ع) زنان محله نوغان به تاسی از مادران و پیشنیان خود اقدام به برگزاری مراسم سوگواری با عنوان«سوگواری زنان نوغان» کردند.

اشک ۱۲۰۰ ساله زنان نوغان در حرم امام رضا(ع)

این مراسم از ساعت 9 صبح امروز در محل موسسه فرهنگی «بیت‌الصادق» خیابان طبرسی برگزار شده و در آن بیش از هزارنفر از زنان این محله و دیگر زائران و عزاداران رضوی شرکت کرده‌اند.

پس از مراسم عزاداری و سخنرانی در «بیت‌الصادق»، خیل عظیم این زنان نسبت به حمل تابوت نمادین حضرت رضا(ع) تا حرم مطهر رضوی اقدام کردند و با اهدای گل مراتب تسلیت خود را به این امام همام رساندند.


انتهای پیام/ ف.ف



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.