"بن کاردین" معتقد است دارایی‌های خارجی دونالد ترامپ می‌تواند وسیله‌ای برای تحت کنترل قرار دادن او باشد.

سناتور دموکرات: ترامپ پیش از ورود به کاخ سفید باید به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ یک سناتور آمریکایی در نظر دارد با ارائه یک پیشنهاد جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا را وادار کند تا میلیاردها دلار از اموال خود را به دارایی‌های "آزاد از تعارض منافع" تبدیل کند و از دخالت کسب‌وکار خود در امور ریاست جمهوری جلوگیری کند.

بن کاردین، سناتور دموکرات ایالت مریلند معتقد است این پیشنهاد به این معناست که تمامی شرکت‌های متعلق به رئیس‌جمهور منتخب که با نهاد و یا یک دولت خارجی در ارتباط است "نقض بالقوه قانون اساسی آمریکا" است. دارایی‌های خارجی ترامپ می‌تواند وسیله‌ای برای تحت کنترل قرار دادن او باشد و این روند به زیان حکومت‌داری وی است.

وی در ادامه گفت: پدران قانون‌گذار آمریکا اعتقاد روشنی داشتند که شخصی که وارد دفتر ریاست جمهوری کشور می‌شود هرگز نباید در موقعیتی قرار بگیرد که منافع او بر مسئولیتش ارجحیت داشته باشد. در این صورت، کشور به‌وسیله یک بازیگر خارجی (دولت‌های دیگر) کنترل خواهد شد. اجرای این پیشنهاد برای جلوگیری از یک بحران و یا هرگونه سوءتفاهم مرتبط با ثبات عملکرد رئیس‌جمهور ضروری است. دارایی‌های خارجی رئیس‌جمهور منتخب خطر بزرگی در نقض قانون اساسی آمریکا محسوب می‌شود.

پایگاه رتبه‌سنجی فوربز، ثروت دونالد ترامپ 3 میلیارد و 700 میلیون دلار تخمین زده است که بخش شناسایی‌شده آن "برج ترامپ" در منهتن و "مار-ای- لیگو" در پالم بیچ فلوریدا هستند. این در حالی است که ترامپ تصدی 144 شرکت در 25 کشور جهان را بر عهده دارد که می تواند هریک به نوبه خود بر سیاست خارجی آمریکا تاثیر بگذارد. ترامپ پیش از این قول داده تا مسئولیت شرکتهای خود را به فرزندانش بسپارد.

ریچارد پین‌تر، مشاور اصول اخلاقی جورج دبلیو بوش و باراک اوباما نیز از کالج الکترال خواسته تا زمانی که دونالد ترامپ با "تعرض منافع" درگیر است او را در تاریخ 19 دسامبر به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا معرفی نکنند.

تعارض منافع، وضعی است که شخص از یک‌سو خواهان جلب اعتماد است و از سوی دیگر، منافع شخصی وی در تعارض با جلب اعتماد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار