یک عضو جمهوری‌خواه مجمع گزینندگان آمریکا برای اینکه وادار نشود به دونالد ترامپ رأی دهد، از سمت خود استعفا داد.

استعفای یک عضو جمهوری‌خواه کالج انتخاباتی آمریکا برای رأی ندادن به ترامپ
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «آرت سیسنرُس»، عضو جمهوری‌خواه کالج انتخاباتی آمریکا از ایالت تگزاس برای اینکه مجبور نباشد طبق قوانین موجود در نشست آتی این کالج به ترامپ رای دهد، از سمت خود استعفا داد.

سیسنرُس در مصاحبه با پلیتیکو اعلام کرد قصد داشته علیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا رأی دهد، اما در هفته جاری تصمیم گرفت از سمت خود استعفا دهد.

وی در این خصوص در متنی نوشت: «اگر ترامپ لایق این سمت نیست و نقش من به عنوان عضو انتخاباتی الکترال این است که براساس وجدانم رأی دهم، پس من به ترامپ رأی نمی‌دهم. به نظرم انتخاب ترامپ بی احترامی به خداوند است».

ترامپ در هشتم نوامبر با کسب 38 رأی الکترال در ایالت تگزاس به پیروزی رسید. 19 دسامبر اعضای الکترال تگزاس برای رأی دادن به وی جلسه‌ای تشکیل می‌دهند. در این جلسه یک جایگزین به جای سیسنرُس رأی می‌دهد.

وی در ادامه نوشت: «من مطمئن از اینکه تسلیم درخواست‌های آنها نشدم و اعتقاداتم را از دست ندادم، شب را راحت می‌خوابم. همچنین برای از دست رفتن جمهوری‌مان سوگواری می‌کنم».

چندین عضو دموکرات کالج انتخاباتی الکترال نیز در تلاشند با رأی دادن به کاندیدایی غیر از فرد منتخب ایالت خودشان، نظام انتخاباتی آمریکا را مورد انتقاد قرار دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار