رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: معاونت شهرسازی مناطق 22 گانه شهرداری تهران از ارائه فرم‌های اعلام عوارض که توسط سامانه الکترونیکی محاسبه و چاپ می‌شود امتناع می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در اکثر مناطق 22 گانه شهرداری تهران معاونت‌های شهرسازی از ارائه فرم‌های اعلام عوارض که توسط سامانه الکترونیکی محاسبه و چاپ می‌شود امتناع می‌کنند، اظهار داشت: این موضوع موجب سرگردانی و بلاتکلیفی گسترده‌ای در مناطق 22 گانه شده و همچنین باعث فساد گسترده‌ای در خصوص این موضوع شده است.

وی با بیان اینکه محاسبه دستی و علی‌الحساب به عوارض، فرایند صدور پروانه، سایر گواهی‌ها، ارائه شفاهی و یا غیر سیستمی به شهروندان خلاف قانون و بر خلاف مصوبات شورای شهر تهران بوده است، افزود: این محاسبه دستی مغایر با شفاف سازی فرایندهای محاسبات مالی در شهرداری تهران است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران به شهردار تهران و شهرداران مناطق در خصوص این موضوع تذکر داد و گفت: باید ظرف یک هفته آینده پاسخ و چرایی این نوع تصمیمات اعلام شود و همچنین در دستور کار شهرداری تهران به منظور اصلاح رویه قرار گیرد.

سالاری تصریح کرد: مناطق شهرداری عدم ارائه این فرم‌های عوارض سیستمی را مبادرت شهروندان به تهاتر پیمانکاران و طلبکاران از شهرداری و کاهش میزان وصول نقدینگی در مناطق اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار