رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران گفت: تاکنون به ۱۴۷هزار و۱۱۰نفر از زائران پیاده امام رضا(ع) خدمات رسانی شده که جز 81 مورد، بقیه به صورت سرپایی درمان شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی سلیمی گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) طرح بزرگ عملیات امدادرسانی به زائران امام رضا(ع) با عنوان همسفران خورشید۳ برگزار می‌شود.
وی افزود: در این طرح یازده روزه،۶۱ دستگاه خودروی آمبولانس، ۱۷ دستگاه خودروی نجات، ۳۴ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک، ۱۷ دستگاه خودروی کمک‌دار سنگین، دو دستگاه خودروی ارتباطات، هفت دستگاه خودروی جابه‌جایی نیرو و دو فروند بالگرد در صورت بروز حوادث غیرمترقبه خدمت رسانی می کنند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران گفت: محورهای مشهد به تایباد، فیروزه، چناران، قوچان، سرخس، فریمان، نیشابور و تربت حیدریه با ۳۱ سورتی پرواز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و ۱۰۰۰ پزشک، پرستار و امدادگر در این طرح مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه از ابتدای شروع این طرح تاکنون ۱۵ هزار و ۷۰۵ تخته پتو و ۵۸۷ تخته موکت در ایستگاه‌های اسکان زائران توزیع شده است،گفت: تعداد ۱۰۹ پایگاه شامل ۲۵ پایگاه امداد و نجات ثابت بین شهری، ۸ پایگاه امداد و نجات موقت بین شهری، ۷۶ پایگاه سیار و همچنین سه کانکس و اسپیس و ۳۱۷ دستگاه چادر امدادی در این طرح به زائران پیاده خدمت می کنند.
وی افزود: با سه بالگرد آماده موجود در خراسان رضوی این استان در بحث امکانات هلیبورد هوایی پس از تهران در جایگاه دوم قرار دارد.
انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.