متولی اصلی باغ وحش کاسیت خرم آباد در آینده ایی نزدیک معرفی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛شهرداری یا دامپزشکی سوالی که مدتهاست در مورد متولی اصلی باغ وحش کاسیت خرم آباد مطرح است اما هنوز پاسخ واضحی به آن داده نشده است.

هرگونه حادثه و اتفاق خاصی که در این باغ وحش رخ می دهد با نزاع رسانه ای و شانه خالی کردن مسئولان مربوطه مواجه شده و نتیجه ای برای بهبود یا رسیدگی به اوضاع حاصل نمی شود.

تلف شدن گونه‌های نادر در باغ‌وحش کاسیت خرم‌آباد طی سال‌های اخیر گواهی بر غیراستاندارد بودن این باغ‌وحش داشت؛ باغ‌وحشی که برخی از مسئولان استان نیز بارها غیراستاندارد بودن آن را گوش زد کرده بودند.

در همین خصوص چندی پیش جلسه ای به ریاست اصلانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل دامپزشکی، مدیرکل محیط زیست و شهردار خرم اباد برای بررسی این موضوع تشکیل شد.

مهندس اصلانی معاون امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه بر اساس قانون مسئولیت نگهداری از باغ وحش در شهرها بر عهده شهرداری ها است افزود: شهرداری خرم اباد می تواند با انتقال محل موجود باغ وحش به منطقه ای مناسب و قابل دسترسی برای عموم مردم ،درآمد زایی خوبی برای شهرداری ایجاد نماید. 

در این جلسه پس از بحث و بررسی ،مقررشد ادارات کل محیط زیست و دامپزشکی ، ظرف مدت یک هفته نسبت به تنظیم تفاهم نامه ای جهت انتقال و واگذاری باغ وحش خرم آباد به شهرداری اقدامات لازم بعمل آورند. 

همچنین مقرر شد اداره کل دامپزشکی استان پس واگذاری این باغ وحش به شهرداری مسئولیت تامین گوشت مورد نیاز آنرا کمافی سابق برعهده داشته باشد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.