روزنامه انگلیسی گاردین نوشت نیروهای ارتش سوریه و متحدانش موفق شدند در مدتی کوتاه، بیش از یک سوم شرق شهر حلب را آزاد کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه گاردین، نیروی‌های ارتش سوریه و متحدان این کشور موفق شدند در مدتی کوتاه، بیش از یک سوم شرق حلب، دومین شهر بزرگ سوریه، را از دست تروریست‌ها آزاد کنند. 

بر این اساس، سرعت پیش‌روی نیروهای طرفدار بشار اسد، رئیس جمهور قانونی سوریه در حلب باعث تعجب معارضان سوری و پشتیبانان آنها شده است. بیش از 250 هزار نفر در شرق حلب زندگی می‌کنند و دسترسی محدودی به مواد غذایی و آب آشامیدنی داشتند.

در این مطلب آمده است: برای نخستین بار در شش ماه اخیر، دیروز یک گروه 20 هزار نفری از ساکنان شرق حلب کوشیدند از منطقه خارج شوند. با این وجود، مشخص نیست آنها به سمت شمال حرکت کرده‌اند یا جنوب. بیش از یک هزار نفر از آنها از محله شیخ مقصود به سمت غرب حلب که در کنترل نیروهای دولتی سوریه است، حرکت کرده‌اند.

دولت سوریه می‌کوشد با ایجاد دالانی در شهر حلب، غیرنظامیان این شهر را از محل درگیری‌ها خارج کند. با این وجود، تروریست‌ها در سوریه از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار