خسارت اولیه ناشی از سرما در حوزه کشاورزی سه استان شمالی، هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علی‌محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: سرمای اخیر 20 تا 25 درصد خسارت‎ به محصول باغات مرکبات و کیوی در استان های مازندران، گیلان و گلستان وارد کرده است .

وی افزود: میزان خسارت‎های اولیه ناشی از سرما برای سه استان شمالی در بخش‎های دام، طیور و محصولات کشاورزی و باغی، هزار میلیارد تومان برآورد شده و این موضوع در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شده است.

گفت: درخواست جبران خسارت سرما به باغات مرکبات مازندران، گیلان و گلستان به وزیر کشاورزی اعلام شد و در کمیسیون نیز پیشنهاداتی ارائه شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: درخواست‎ شد 20 تا 25 درصد خسارت‌ها به کشاورزان پرداخت شود و برای احیا درختان خسارت‎دیده نیز تسهیلات کم‌بهره برای کمک به کشاورزان استان های شمالی داده شود.

شاعری گفت: پیشنهاد شد تا برای زمان دو تا سه ساله، استمهال وام‎های پرداخت‌شده به کشاورزان و بخشودگی سود تسهیلات سر رسید شده صورت گیرد.

وی افزود: به دولت پیشنهاد شد که در برنامه ششم از محل 10 و 12 مدیریت بحران تأمین اعتبار شود، این پیشنهادات جمع‎بندی و قول داده می‎شود اما عملی نمی‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار