معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: باید در برنامه ششم توسعه "ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ کرمانشاه" دیده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: باید در برنامه ششم توسعه "ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ کرمانشاه" دیده شود و این امر ردیف مستقل هم داشته باشد.
رضا رحیمی توسعه کرمانشاه را نیازمند مشوق‌های معنادار دانست و افزود: هرکجا در گذشته مشوق داشتیم، توانستیم سرمایه‌گذاران را جذب کنیم.
وی خواستار "ارتقاء شاخص‌های توسعه کرمانشاه" در برنامه ششم توسعه با در نظر گرفتن ردیف مستقل شد و تاکید کرد: در سفر مقام معظم رهبری به استان نیز چنین مصوبه‌ای داشتیم که طی پنج سال و هر سال 300 میلیارد تومان برای ارتقاء شاخص‌های توسعه کرمانشاه در نظر گرفته شده بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه خواستار تسهیل شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران شد و تاکید کرد: باید فرآیند جذب سرمایه‌گذار در استان آسان شود و مشوق‌هایی هم برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود.
رحیمی خاطرنشان کرد: البته پیگیری‌های خوبی نیز در این مدت انجام شده است. برای مثال درخواست کردیم تسهیلات سفر مقام معظم رهبری به استان برای سه سال و هر سال 700 میلیارد تومان تمدید شود که با یکسال آن موافقت شده است.
وی ادامه داد: اخیرا از محل سفر مقام معظم رهبری کمک‌های فنی و اعتباری برای استان در نظر گرفته شده که امیدواریم برای کاهش بخشی از نرخ بهره‌ تسهیلات بانکی موثر باشد.
رحیمی در ادامه از سهم 435 میلیارد تومانی استان کرمانشاه از اعتبارات بخش اقتصاد مقاومتی که در کل کشور در نظر گرفته شده نیز یاد کرد و افزود: در این بخش از نظر عقد قرارداد با بانک‌ها از بعد تعداد رتبه 16 و از بعد رقم تسهیلات رتبه24 کشور را داریم.
وی از عدم همکاری برخی از بانک‌ها در این خصوص نیز انتقاد کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه از رایزنی استانی با حضور سفیر عراق برای حل مشکل تعرفه‌های صادرات به عراق هم خبر داد و عنوان کرد: این مسئله نیازمند پیگیری ملی است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.