سوگواره هنرهای تجسمی برج میلاد تهران با تقدیر از هنرمندان این بخش فردا به پایان می رسد.

حامد رهنما، مدیر فرهنگی و ارتباطات برج میلاد در گفتگو با خبرنگارحوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هدف از برگزاری نمایشگاه «سرخ، سیاه  به رنگ عشق» گفت: هنر همیشه به معرفی عاشورا کمک کرده است؛ هدف از این سوگواره ثبت جلوه های معنوی و حضور پرشور مردم در برگزاری آیین های ایام محرم و صفر و نمایش فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و اهمیت این ماه ها در فرهنگ غنی شیعه در اقصی نقاط ایران است، برگزاری این نمایشگاه از این آیین پرشکوه و دستیابی به آثار ارزشمند هنرمندان تجسمی از دیگر اهداف برگزار کننده است.

وی افزود: نمایشگاه «سرخ، سیاه به رنگ عشق» سومین دوره است که با حضور یک هزار و 497 نفر در این دوره از سوگواره برگزار می شود که بیشترین شرکت کنندگان آن از استان های تهران، خراسان، اصفهان، شیراز است.

رهنما در خصوص جزئیات اختتامیه بیان کرد: در اختتامیه این نمایشگاه از میان آثار ارسالی، 150 اثر در بخش های مختلف شامل عکاسی، پوستر، تصویرگری و نقاشی به منظور برپایی سومین نمایشگاه سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق انتخاب شد که هم آواز نمایش این آثار است.

وی خاطر نشان کرد: فراخوان این نمایشگاه از مهرماه سال جاری در چهار رشته عکاسی، پوستر، تصویرگری و نقاشی داده شده است؛ همچنین مراسم اعلام برگزیدگان همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) و مصادف با شهادت امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

رهنما در پایان گفت: اهدای جوایز توسط هیات داوران که از اساتید بنام هستند و مقامات شهرداری و زیبا سازی شهر تهران سه شنبه 9 آذر ماه سال جاری ساعت 18 در نگارخانه برج میلاد انجام خواهد شد و نمایشگاه آثار راه یافته به این دوره از سوگواره تا 17 آذر ماه میزبان علاقه مندان است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.