آرین غلامی چهره دوست داشتنی شطرنج ایران در سن 15 سالگی رویای قهرمانی جهان را در سر دارد.

به گزارش خبرنگار گروه رزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛شطرنج ایران در رده سنی نوجوانان و جوانان بازیکنان مستعدی دارد که در عرصه های جهانی عملکرد تحسین برانگیزی دارند.

این ورزش که از دیرباز در بین خانواده های ایرانی مرسوم بود یکی از عوامل گرایش نسل جوان به شطرنج بوده است.

شطرنج ایران نیز در این رده سنی ستاره های بی شماری دارد که بدون ترس با بزرگان شطرنج جهان رقابت می کنند ونتایج درخشانی به دست می آورند.

آرین غلامی از چهره های نام آشنا برای شطرنج دوستان است که با وجود سن کم افتخارات زیادی در کار نامه دارد.

آرین سال 1379 در  قائم شهر مازندران به دنیا آمد. او جوان ترین استاد فیده ایران است که سال 1389در سن 10 سالگی به این مقام دست یافته‌است. 

وی در مسابقات قهرمانی جهان زیر 8 سال اواخر سال ۲۰۰۹ در آنتالیای ترکیه به مقام قهرمانی رسید.

غلامی مقام نخست رده سنی ۹ سال مسابقات قهرمانی شطرنج مدارس جهان را در شهر قیصریه ترکیه به خود اختصاص داد.

 استاد فیده آرین غلامی، نوجوان نام آشنای شطرنج ایران که از چهره‌های فوق‌العاده محبوب و پر طرفدار شطرنج ایران است، طی چند ماه گذشته، نتایج بسیار خیره کننده‌ای را به نام خود ثبت نموده‌است.

این افتخارات بهانه ای شد تا با جوان ترین استادفیده ایران گفتگویی داشته باشیم.

از چه سنی به ورزش شطرنج روی آورید؟

من از 5 سالگی شروع به بازی کردم البته در آن زمان به صورت تفریحی این کار را انجام می دادم اما وقتی خانواده ام متوجه استعدادم در این ورزش شدند در کلاس های شطرنج ثبت نام کردم.

چگونه با این رشته آشنا شده اید؟

پدرم به شطرنج علاقه زیادی دارد و در منزل به بهانه های مختلف شطرنج بازی می کرد، من در کنار او با این ورزش آشنا شدم و گاهی باهم بازی می کردیم، پس از آن علاقه ام به شطرنج زیاد شد.

شطرنج را چند سال به طور حرفه ای دنبال می کنید؟

10 سال شطرنج را حرفه ای دنبال می کنم و در حال حاضر عضو تیم ملی بزرگسالان هستم و در مسابقات مختلف داخلی و خارجی شرکت می کنم.

در شطرنج چه کسی بیشترین حمایت را از شما کرده است؟

خانواده ام نقش زیادی در مسیر موفقیتم داشته اند، پدرم همیشه و در تمام مسابقات کنارم بود و زمانی که از نظر روحی و روانی آمادگی نداشتم انگیزه زیادی به من می داد.

چه مقام هایی در مسابقات جهانی کسب کرده اید؟

یک عنوان قهرمانی جهان ، قهرمانی مدارس آسیا و سوم جهان در مسابقات رده های سنی مهم ترین عناوین من در شطرنج است.

آیا شرکت در مسابقات متعدد و انجام شطرنج به صورت حرفه ای به تحصیل شما آسیب وارد نمی کند؟

خوشبختانه در این زمینه با همکاری مادرم برنامه ریزی بسیار خوبی دارم تا هم به شطرنج بپردازم و هم اینکه به درسم لطمه ای وارد نشود.

چه هدفی را در ورزش شطرنج دنبال می کنید؟

هدفم این است تا در بالاترین جایگاه شطرنج دنیا قرار بگیرم و جزء برترین های شطرنج باشم و همه تلاشم را می کنم تا به آن دست پیدا کنم.

دوران ریاست پهلوان زاده در شطرنج را چگونه ارزیابی می کنید؟

پهلوان زاده از زمانی که رئیس فدراسیون شطرنج شد تغییر و تحول زیادی در شطرنج ایران رخ داده است. او به شطرنج رده های سنی اهمیت زیادی می دهد و تمام شرایط را فراهم می کند تا شطرنج بازان در مسابقات بین المللی شرکت کنند. از زمانی که پهلوان زاده ریاست را به عهده گرفت شطرنج بازان ایران در مسابقات مختلف شرکت می کنند و عناوین خوبی نیز به دست آورند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار