مشهد؛

شرکت های دانش بنیان، کلید پیشرفت و توسعه صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: شرکت های دانش بنیان یکی از کلیدهای پیشرفت و توسعه صنعتی استان است.

شرکت های دانش بنیان، کلید پیشرفت و توسعه صنعتیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود مهدی زاده مقدم گفت: با توجه به گذشت 13 سال از عمرشرکت های دانش بنیان خوشبختانه کارهای زیادی توسط دولت تدبیر و امید در این خصوص انجام شده است.
وی افزود: کمک زیادی به این شرکت‌ها برای توانمند سازی بدنه مدیریتی آنها صورت گرفته و تا دستیابی به جایگاه واقعی شهرکهای صنعتی استان در حمایت ازشرکتهای دانش بنیان فاصله زیادی نداریم که امید است با تاسیس کانون شرکت های دانش بنیان باعث رشد بیش از پیش این شرکت ها در استان باشیم.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در خصوص برنامه توسعه صنعتی و همچنین برنامه ششم توسعه اظهارداشت: رشد، تحقق و توسعه اقتصاد دانش بنیان با توجه به ابعاد آن به برنامه ریزی و تلاش های فراوانی نیاز دارد، لکن پیشنهاد اجرایی در زمینه تسهیل تحقق هرچه بهتر اقتصاد دانش بنیان ارائه شده و شرکت های دانش بنیان باید به گستردگی صنایع و دانش فنی طرح های مرتبط با آن در ساخت و تولید صنعت توجه داشته باشند.
مهدی زاده مقدم عنوان کرد: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور هم‌افزايي علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمي و اقتصادي و ایجاد رقابت و افزایش توان صادراتی تحت حمایت دولت تدبیر و امید در شهرکهای صنعتی،سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران امکانات و پیشنهادهای متنوعی به تصویب رساند و شهرکهای صنعتی خراسان رضوی بدنبال اجرا صحیح و دقیق این مصوبات است.
وی ادامه داد: از جمله می توان به کاهش درصدی از پرداخت بخش نقدی قراردادهای واگذاری حق بهره برداری ازاراضی شهرکهای صنعتی به شرکت های دانش بنیان معرفی شده از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: ازجمله اهداف این شرکت های در شهرک های صنعتی استان بهبود توان رقابتی و ارتقا کیفیت محصولی جهت رقابت در بازارهای جهانی، بسترسازی برای ارتقای دانش و بهره برداری در صنعت، ایجاد ارتباط بیشتر صنعت، دانشگاه و مراکزتحقیقاتی و غیره می توان اشاره کرد تا در نهایت بیش از پیش شاهد رونق اقتصادی شهرکهای صنعتی استان شود.
انتهای پیام/ ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار