حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری گفت: پیامبران در خط حق بودند و می خواستند همه بندگان را به این خط هدایت کنند تا در جنگ با خط و جریا ن باطل در یک هدف باشند و جریان حق با باطل هرگز بیعت نکرده است.

جریان حق با جریان باطل بیعت نخواهد کرد/ برجام باعث تقویت آمریکا در جهان شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در جلسه بصیرتی از انقلاب امام حسین علیه السلام تا انقلاب ۵۷ و یادواره ۲ شهید دانشگاه آزاد تربت جام که امروز در سالن تربیت آموزش و پرورش به همت حوزه دانشجویی شهید خزاعی برگزار شد گفت: تحلیگران دو نظریه نقطه ای و خطی را مطرح می کنند.
وی تصریح کرد: نظریه نقطه ای به همه مسائل به عنوان یک نقطه نگاه کرده و از آن عبور می کند آنها عاشورا ، اربعین و انقلاب را یک نقطه می دانند و می گویند مردم را راحت بگذارید و این مسائل یک حادثه بوده و تمام شده است.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: نظریه خطی اما بر خلاف جریان نظریه نقطه ای همه حوادث را در راستای یک جریان می داند و قرآن نظریه خطی را مشخص کرده است که دو خط حق و باطل تا الان با هم در نبرد هستند.
وی خاطر نشان کرد: تمام پیامبران در خط حق بودند که می خواستند همه بندگان را به این خط هدایت کنند و در جنگ با خط و جریان باطل در یک هدف باشند.
حجت الاسلام ماندگاری عنوان کرد: بعضی از افراد یزید، لات و حول دیروز را مرگ می گویند و امام دیروز را قبول دارند و  ولی فقیه امروز را قبول نمی کنند و این به علت نگاه نقطه ای به جریان هاست.
استاد حوزه و دانشگاه ولایت فقیه و مرگ بر آمریکا را بر اساس لا اله الا الله تبین کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد: برجام با عث تقویت ما در جهان شده است و ادعای احاطه بر جهان دارد و فریاد "ان ربکم "سر می دهد و این همان لا اله است که خدای به جز خدا یکتا نیست و باید برای خدای دروغین مرگ فرستاد و گفت به غیر الله خدای نیست و این کسی که مرگ بر آمریکا را فریاد می زند ادامه دهند ولایت خدا همان ولی فقیه است.
حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به سخن امام حسین علیه السلام  ادامه داد: امام حسین علیه السلام گفتند: مثل حسین با مثل یزید بیعت نخواهد کرد و تاریخ نشان داد که از زمان حضرت آدم تا امروز جریان حق با جریان باطل بیعت نکرده است.
وی با توجه به جریان حق که ایستگاه های ویژه ای داشت بیان داشت: بعثت، غدیر، عاشورا و انقلاب اسلامی ایستگاه های ویژه جریان حق می باشند و هرکس در این جریان قرار گیرد بر اساس قرآن و روایت در هر مرحله که باشد در تمام سود های این جریان سهام دار است.
حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: برای آنکه در جریان حق باشیم باید چهار شاخصه را رعایت کنیم اولین شاخصه این است که از جریان باطل بیزار باشد و بخواهد در جربان حق بماند و برایش زیبا باشد شاخص دوم بداند در جریان حق است و سومین شاخصه حاضر باشد برای جریان حق اقدام و عمل کند و چهارم اینکه تا آخر ثابت قدم باشد می تواند سهام دار جریان حق باشد.
وی با انتقاد ار بعضی مسئولان که در جریان انقلاب ثابت قدم نبودند گفت: ثابت قدم بودن یعنی همین شعار رهسپاریم با ولایت تا شهادت که بعضی رهسپارند تا منفعت و این افراد از جریان حق خارج شده اند.
حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اهمیت ولایت مداری بیان داشت: ولایت مداری افراد در صورتی درست است که سه حق ولی را رعایت کنند و بدانند حق ولی بر حق آنان تقدم دارد یک "حق تقدم فهم”، دوم "حق تقدم در عمل” و سوم ” حق تقدم در حیات” است.
وی بااشاره به واقعه غدیر گفت: پیامبر اسلام (ص) پریسدند: آیا قبول دارید من بیشتر از شما آگاهی دارم و عالم بر شما هستم امروز ولی فقیه با ۴۰ گروه مشاور از اکثریت مردم بیشتر می فهمد هماند پیامبر (ص) پس باید برای ولی حق تقدم در فهم را قائل باشیم.
حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: زندگی ما باید نشان دهنده تبعیت از ولی باشو و بدون بیان مشخص شود در کدام جریان هستیم و این یعنی تبعیت از عمل ولی که همان حق تقدم در عمل است.
وی عنوان کرد: شهدای ما نشان دادند حق تقدم ها را همیشه رعایت کردند و با نثار جان خود به تبعیت از شهدای کربلا گفتند: ما فدای رهبریم و شهید شدن تا به ولی فقیه آسیب نرسد و این حق تقدم ولی در حیات نسبت به ما می باشد.
حجت الاسلام مانگاری بیان داشت: ویژگی این خط این است که باید این حق تقدم ها را برای ولی تکرار کند.
انتهای پیام// س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.