کشفیات کالاهای قاچاق در8 ماه گذشته در کشور صد درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رییس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با اعلام این خبر در نشست شورای قضایی گیلان گفت: با توجه به اینکه اینکه امسال حجم پرونده های سنگین قاچاق در مقایسه با سال گذشته دوبرابر شده است اما کالاهایی مانند چوب – لوازم خانگی و موبایل بیشترین فراوانی قاچاق را در کشفیات داشته اند و پس از آن انواع لوازم بهداشتی – پزشکی و داروهای قاچاق قرار دارند.

علیرضا جمشیدی آمار دقیقی از مقدار کشفیات کالاهای قاچاق امسال ارایه نداد و گفت: در یک مورد گشت تعزیراتی که با همکاری پلیس آگاهی و دیگر دستگاه های مرتبط در تهران انجام شد بیش از 500 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در انبارهای اطراف پایتخت کشف و ضبط شد و تقریبا 90 درصد کالاهای حدود 4 هزار انبار بازرسی شده در یک روز قاچاق بودند.

وی بر عزم جدی این سازمان برای مبارزه با پدیده ی شوم قاچاق تاکید کرد و افزود: تقویت تولید – ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد در بستر برخورد جدی با این پدیده میسر است و تمامی دستگاه های حاکمیتی باید تعامل خود را در امر مبارزه با قاچاق به ارتقائ دهند.

احمد سیاووش پوررییس کل دادگستری گیلان نیز در این نشست از آمادگی کامل دستگاه قضا برای مبارزه جدی با پدیده ی شوم قاچاق خبرداد و گفت: تشکیل بیش از 13 هزار پرونده ی مرتبط با قاچاق کالا در استان مصداق بارز این همکاری در 8 ماه گذشته است.

رضا قشلاقی مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند مبارزه با انواع کالاهای قاچاق در سال 95 ارایه کرد و افزود: کشف 2 میلیون و 900 هزار قلم انواع کالاهای بهداشتی و آرایشی – حدود 3 هزار دستگاه گوشی موبایل – 5 تریلی ام دی اف و 2 هزار تن چوب قاچاق نتیجه ی 411 مورد گشت تعزیراتی در 8 ماه منتهی به آذر ماه بوده است .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.