خلیل زارعی مستندساز جوان منوجانی است که با هزینه کارگری ساختمان، فیلم‌هایی ساخته که با آن رتبه‌های برتر استانی، ملی و بین‌المللی را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان خلیل زارعی یک جوان منوجانی است که کارگری می‌کند و با درآمد آن از حیات وحش تصویربرداری کرده و مستند می‌سازد.

وی متولد سال 1360 از شهرستان منوجان است که از 10 سالگی به عکاسی از حیوانات علاقه‌مند بوده و در سال 1390 تصمیم به ساخت فیلم و مستندسازی از حیوانات کرده است.

وی گفت :در حین ساخت اولین مستندم ، شهدادنژاد تهیه کننده صدا و سیمای استان کرمان برای تصویربرداری به منوجان آمده بود که به‌صورت اتفاقی با هم آشنا شدیم و تصاویر و کارهای خود را به وی معرفی کردم و از تصویربرداری من راضی بودند و شگفت‌زده شدند و من را برای ساخت فیلم و مستند تشویق و یک دوربین به من هدیه دادند که همان هدیه موجب ارتقای انگیزه و استارت اصلی من برای آغاز مستندسازی بود.

وی افزود :از سال 91، بعد از دریافت دوربین نخستین کار خود را با نام «معمای بقا» آغاز کردم.

زارعی گفت :در سال 91 فیلم معمای بقای یک و معمای بقای دو، سال 92 تولدی دوباره و یک روز بارانی و سال 93 صیادک معمار را ساختم و مدت دو سال است که مشغول ساخت مستندی از زندگی پرنده‌ای به نام «کونزیر» یا کمنزیل هستم.

وی افزود :تمام کارهای من در جشنواره‌های مربوطه حضور پیدا کرده و برای تمام کارهایم مقام و جایزه دریافت کرده‌ام که نخستین فیلم من به نام معمای بقای یک در جشنواره کلات در منوجان به عنوان بهترین مستند شناخته شد و بعد از آن در جشنواره تهران که به میزبانی برنامه نردبان شبکه مستند بود، جزء پنج نفر برتر معرفی شدم.

زارعی افزود :در جشنواره پهره در ایرانشهر از دید داوران عنوان بهترین فیلم را کسب کردم و بعد از اینها، معمای بقای دو در جشنواره‌ای در تهران، یک روز بارانی در جشنواره حلال ما در کرمان مقام سوم حرفه‌ای را به خود اختصاص داد با کار صیادک معمار در چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد که در آبان ماه امسال برگزار شد، توانستم جایزه ویژه هیات داوران و دیپلم افتخار این جشنواره را کسب کنم.

وی افزود : من با کار کاشی‌کاری ساختمان، هزینه‌های ساخت فیلم‌هایم را در می‌آورم و هیچ‌گونه حمایتی از طرف مسؤولان نشده‌ام و هیچ‌گونه توقعی هم ندارم در واقع جوایز مالی که از فیلم‌هایم دریافت کرده‌ام کمتر از هزینه سفرهایم برای شرکت در جشنواره‌ها بوده است و از همسرم که شبانه‌روز با من همکاری کرده و همواره همراهی خوب در این راه برایم بوده است، تشکر می‌کنم.

وی یادآور شد :من برای ساخت این مستندها زحمات زیادی کشیده‌ام فقط همین‌که فیلم‌هایم در منوجان و جنوب استان برای مردم پخش شود، برایم لذت‌بخش است.

انتهای پیام / ی

برچسب ها: مستندسازی ، کارگری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.