مستند «پیشمرگان» با موضوع ماجرای روستای دولاب و درگیری آنها با گروهک‌های ضد انقلاب در اوایل دهه 60، پنجشنبه 4 آذرماه از شبکه افق پخش می‌شود.

داستان حماسه دولابی‌ها در مستند «پیشمرگان»
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در سال‌های نخست بعد از پیروزی انقلاب، گروهک‌های ضد انقلاب در مرزهای غربی و شرقی شروع به اغتشاش علیه نظام اسلامی کردند. تحریک دشمنان از یک سو و تهییج روحیه استقلال طلبی کاذب آنها در کنار نارضایتی از پیروزی انقلاب سبب شده بود تصور کنند به زودی به اهداف شوم خود دست می یابند.
در آن سال ها گروهک های تروریستی غرب کشور از شهرهای کردستان به کوهستان و روستاها، متواری شدند و در آنجا فعالیت های تروریستی خود را در قالب سازمانی جدید شروع کردند.

یکی از برخوردهای میان مردم منطقه و گروهک‌های ضد انقلاب در آن سال ها مربوط می شود به درگیری در روستای دولاب در 40 کیلومتری سنندج؛ دولابی‌ها به خاطر مخالفت با مشی ضددینی این گروهک‌ها با آنان جنگیده و آنها را عقب راندند، از آن زمان پایگاه مقاومت بسیج این روستا فعال است.

مستند «پیشمرگان» درباره تاریخ کردها در ایران خصوصاً فعالیت پیشمرگان کرد بعد از انقلاب است؛ در این مستند شاهد مصاحبه با پیشمرگان کرد مسلمان به همراه تصاویر مستند و هستیم.

محسن هادی کارگردانی مستند پیشمرگان را بر عهده داشته که روز پنجشنبه 4 آذرماه ساعت 18:00 از شبکه افق پخش خواهد شد.

تکرار این مستند هم روز بعد در ساعت های 8:30 و 14:00 به روی آنتن می رود.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار