محمدرضا مرزوقی برای نوجوانان درباره شخصیت های نقاش نام آشنای تاریخ در مجموعه هفت جلدی «زمانی که من بچه محل ... بودم» می‌نویسد.

در حال نگارش «زمانی که من بچه محل ... بودم» هستم
محمدرضا مرزوقی نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر، در حال نگارش جلد پنجم از مجموعه رمان هفت جلدی «زمانی که من بچه محل ... بودم» هستم. هربار به جای نقطه چین اسم یک نقاش را می آوریم. جلد اول داوینچی، دوم میکلانژ، سوم ونگوگ و به ترتیب پیکاسو و فریدا و دالی و جکسون پولاک نقاش های مورد نظر هستند.
 
وی افزود: اکنون روی قسمت «فریدا» کار می کنم که جلد پنجم مجموعه است. خودم ونگوگ را بیشتر از همه این شخصیت‌ها دوست دارم که البته قصه اش کمی اندوه هم دارد. اما در مورد داوینچی داستان، خیلی شاد و فانتزی و بخشی که درباره پیکاسو نگارش شده، اکشن و پرتحرک درآمده است.
 
مرزوقی ادامه داد: در هر قسمت یک اثر مهم از هر نقاش معرفی می شود که سوژه اصلی داستان است.
 
البته به آثار معروف دیگرش هم اشاره می شود. در مورد فریدا هم که تا کنون نیمی از آن را نگارش کرده ام، فکر میکنم رمان جذابی بشود. دو جلد دیگر باقیمانده را هم امیدوارم تا پایان سال به اتمام برسانم.
 
این نویسنده تصریح کرد: ناشر این مجموعه «نشر هوپا» است که احتمالا چهار جلد از آن را برای نمایشگاه امسال آماده می کند. این رمانها برای نوجوانان نگارش شده و هدف از نوشتن آنها ، آشنایی نوجوانان با نقاشی و تاریخ نقاشی و سبک های مهم هنری است.
 
مرزوقی در ارتباط با اثر دیگر خود گفت: یک رمان دیگر هم به نام «لبخندی برای سوفیا» نوشته ام که درباره مهاجرت چند صد هزار لهستانی در جنگ جهانی دوم به ایران است. موضوع این رمان عاشقانه است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار