شیوع آفت شپشک سفید راش در جنگل های کجور تائید نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،یزدانفر آهنگران کارشناس ارشد گیاه پزشکی دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه آفت شپشک سفید راش در فصل های بهار و تابستان شیوع پیدا می کند ، گفت : تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع این آفت در عرصه های جنگلی ویسر بخش کجور نوشهر دریافت نشده است.

وی افزود: 10 سال قبل شیوع این آفت دربرخی از عرصه های جنگلی شمال کشور مانند منطقه جنگلی گلبند و ماشلک نوشهر ، ساری و استان گیلان مشاهد شد که اقدامات لازم برای مبارزه با آن صورت گرفت.

کارشناس ارشد گیاه پزشکی دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور گفت :‌ درصورت بروز چنین اتفاقی باید کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران (نوشهر ) چنین گزارشی به این سازمان ارائه می دادند تا اقدامات لازم برای مقابله و مبارزه با این آفت انجام می گرفت.

یزدانفر آهنگران با بیان آنکه این آفت بیشتر در فصول بهار و یا تابستان در اوج گرما عرصه های جنگلی شیوع پیدا می کند افزود :‌ این نوع آفت در حقیقت بیشتر از شیره درختان تغذیه می کند و درصورت شیوع گسترده آن نیز می تواند ناقل بیماری و سبب خشکیدگی درختان هم شود.

وی گفت: آفت شپشک سفید راش یکی از مهم ترین آفات درختان راش محسوب می شود که می تواند سبب ایجاد بیماری در پوست راش شود.

313 هزار هکتار از جنگل های غرب مازندران 90 گونه درختی رشد می کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.