خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث عمیق تر شدن بی عدالتی اجتماعی و اقتصادی در این کشور شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از پرس تی وی، آثار منفی اقتصادی پس از رای مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، همچنان روی قشر کارگر و فقیر انگلیس مشهود است.

در حالیکه در نتیجه این اتفاق هزاران میلیارد پوند از دارایی ها و درآمد خانواده های انگلیسی کم شده است، قشر ثروتمند هر روز ثروتمندتر می شود.

براساس این گزارش، انگلیس رسما به سرزمین داراها و ندارها تبدیل شده است. انگلیس از نظر تعداد شهروندان فوق ثروتمند، بعد از چین و آمریکا قرار دارد. با وجود این، هفده میلیون نفر از بزرگسالان کارگر و کارمند در انگلیس، کمتر از صد پوند پس انداز برای روز مبادا دارند.

لی جاسپر مشاور سابق سیاست گذاری شهردار لندن گفت: در جامعه انگلیس نابرابری و بی عدالتی اقتصادی عمیقی وجود دارد. انگلیس جامعه ای نیست که از نظر اجتماعی انسجام لازم را داشته باشد به همین علت نمی تواند در درازمدت موفق باشد. متاسفانه در جامعه انگلیس قشر فقیر هر روز بیشتر له می شود و برنامه های ریاضت اقتصادی دولت نیز فشار را بر آنها بیشتر کرده است در حالیکه سیاست های دولت همگی به سود قشرهای ثروتمند و سرمایه دار است.

وی افزود: متاسفانه دولت کنونی نه فقط سیاست های ریاضتی دولت قبلی را ادامه می دهد، بلکه آن را تشدید کرده است. متاسفانه دولت درباره هزینه های اقتصادی رای به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، به قشرهای کم درآمد و فقیر دروغ گفته است. به همین علت آنها بیشترین زیان را از این بابت دیده اند. وعده هایی که نخست وزیر به مردم می دهد فقط حرف است و در عمل دولت کاری برای قشرهای آسیب پذیر نمی کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار