نتایج تازه ترین نظرسنجی ها در آمریکا نشان می دهد اعتماد مردم این کشور به رسانه ها به پایین ترین میزان در تاریخ رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نتایج تازه ترین نظرسنجی ها در آمریکا نشان می دهد اعتماد مردم این کشور به رسانه ها به پایین ترین میزان در تاریخ ثبت شده ی رسانه ای کاهش پیدا کرده و این در حالی است که رئیس جمهور پیروز نیز از هیچ تلاش و فرصتی برای حمله به روزنامه نگاران و اصحاب رسانه فرو گذار نمی کند.

به گزارش سی ان ان دونالد ترامپ بارها در جریان تبلیغات انتخاباتی ، رسانه های آمریکا را به دروغگویی ، خیانت و دامن زدن به اعتراض های مردمی ضد خود متهم کرد.

کریستین امانپور، خبرنگار سی ان ان که پیشتر از آنچه محدود شدن آزادی بیان و مطبوعات در دیگر کشورها می خواند به شدت انتقاد و گزارش های بسیاری نیز در همین زمینه تهیه می کرد هم اکنون باید در دوران ریاست جمهوری ترامپ به بحث جنجالی آزادی مطبوعات و رسانه ها در کشور خود بپردازد.

وی که روز سه شنبه برای دریافت جایزه ی کمیته ی حامی روزنامه نگاران با نام جایزه ی بین المللی آزادی مطبوعات به نیویورک سفر کرده بود در سخنانی با اشاره به شعار تبلیغاتی دونالد ترامپ مبنی بر دوباره بزرگ ساختن آمریکا تاکید کرد آمریکای بزرگ به رسانه ها و مطبوعاتی نیاز دارد که آزاد باشند و بتوانند آزادانه حقایق را بگویند.

وی سپس در گفتگو با سی ان ان درباره هشدار شدیدی که در خصوص محدود شدن آزادی رسانه ها در آمریکا بیان کرد اینگونه توضیح داد: « همه مردم در جریان تبلیغات انتخاباتی اخیر شاهد بودند که دونالد ترامپ بارها و بارها به رسانه ها حمله کرد و روزنامه نگاران و گزارشگران را افرادی غیرقابل اعتماد ، دروغگو و نفرت انگیزترین انسان ها خواند. وی همچنین درباره برقراری دوباره ی قوانین سخت گیرانه ی افترا زدن و پیگیری حقوقی جرائم مطبوعاتی سخن گفت.»

امانپور گفت: « هم اکنون روزنامه نگاران در آمریکا بسیار نگران هستند و دیدیم که در کارزار انتخاباتی اخیر بیشتر با نگهبان های شخصی در مکان هایی که سخنرانی بود حضور پیدا می کردند لذا می توان گفت روزنامه نگاران با شرایطی نو روبرو بودند که پیشینه ای برای آن سراغ نداریم. این درحالی است که همین روزنامه نگاران و اصحاب رسانه هستند که فداکاری های بسیاری از خود نشان داده و برای پیدا کردن حقیقت از جان مایه گذاشته اند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار