نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که ایجاد بهترین استراتژی برای خروج بدون آسیب انگلیس از اتحادیه اروپا باید با زمان‌بندی مناسب صورت گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه گاردین، بلافاصله پس از آنکه نتایج رفراندوم انگلیس در ماه ژوئن نشان داد این کشور خواستار جدایی از اتحادیه اروپا است، رهبران کشورهای عضو این اتحادیه از دولت انگلیس خواستند هر چه سریع‌تر مقدمات خروج خود از اتحادیه اروپا را فراهم کند.

این در حالی است که ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) در سخنرانی در کنفدراسیون صنعت انگلیس در خصوص رویکرد دولت این کشور در این زمینه اظهار داشت: رویکرد صحیح خروج فوری ، بدون ایجاد زمینه‌های لازم نیست، بلکه این است که زمان‌بندی صحیحی داشته باشیم تا قبل از پیشبرد این موضوع، موضع مورد بحث خود را کاملا درک کنیم. 

وی با اذغان به امید مردم انگلیس برای یک توافق‌نامه انتقالی که به انگلیس برای دسترسی دوباره به بازار اتحادیه اروپا، که برای جامعه بازرگانان انگلیس بسیار مهم است، افزود: من نکته‌ای را که پائول درچسلر، رییس کنفدراسیون صنعت انگلیس به آن اشاره کرد، درک می‌کنم. دیگران نیز به این نکته اشاره کرده‌اند که مردم ما نمی‌خواهند بر لبه صخره قرار گیرند. آن‌ها می‌خواهند با میزانی از اطمینان بدانند که اوضاع چگونه پیش می‌رود. 

از زمان رفراندوم تاکنون رسانه‌ها و بنگاه‌های تجاری انگلیس به اظهار نظر در خصوص "خروج سخت" انگلیس از اتحادیه اروپا پرداخته‌اند که احتمالا به این معنا است که خروج از بازار اتحادیه اروپا می‌تواند منجر به افزایش تعرفه صادرات و واردات و سایر عواقب منفی برای اتحادیه اروپا شود. 

انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار