مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: برگزاری همایش ارزشیابی کیفی - توصیفی در راستای تشریح و تبیین ارزشیابی توصیفی ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سلیمان محبی افزود: امروزه در کشورهای پیشرفته ارزشیابی توصیفی عامل تعیین پیشرفت دانش آموز می باشد و اگر بر اساس ارزش های علمی تبیین شده باشد یقینا در قالب اعداد خواهد گنجید، بنابراین این ارزشیابی خودش عین یادگیری است و برای ارزشیابی از آموخته ها نیست.

محبی گفت: باید خانواده های محترم در خصوص لزوم اجرایی نمودن ارزشیابی توصیفی توجیه شوند، زیرا این برنامه به گونه ای علمی استعدادهای نهفته دانش آموزان را کشف می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با انتقاد از روش های آموزشی اظهار داشت: متاسفانه گاهی با روش های نادرست، دانش آموزان را شب امتحانی می کنیم، بنابراین ارزشیابی توصیفی اعتماد به نفس را در دانش آموزان افزایش می دهد و استرس را در درون آنها می کاهد.

وی در خصوص ضرورت این روش گفت: در این روش تکیه دانش آموزان بر نمره کاهش می یابد و بیشتر، تربیت، آموزش درس زندگی، رفتارهای مطلوب اجتماعی و ... در آن ها تقویت می شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.