اردبیل؛

سرشماری 98 درصد از جمعیت اردبیل در سرشماری نفوس و مسکن

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ۹۸ درصد از جمعیت استان اردبیل در سرشماری نفوس و مسکن سال جاری سرشماری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فریبرز دهقان با اشاره به اینکه ۹ هزار خانوار در استان به دلیل غیبت خانوار سرشماری نشده‌اند، افزود: با وجود اتمام مهلت سرشماری طی امروز و فردا نیز مراجعات به درب منازل ادامه دارد.

وی گفت: در مجموع می‌توان گفت یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر در اردبیل سرشماری شدند که در مقایسه با سرشماری سال ۹۰ نشان می‌دهد جمعیت استان اردبیل در طول این پنج سال افزایش یافته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تأکید به اینکه در حال حاضر استان اردبیل رتبه هشتم کشوری را در سرشماری کسب کرده است، افزود: هر چند به نظر می‌رسد تعداد خانوارهای غایب قابل توجه است اما در تعداد خانوار غایب اردبیل رتبه دوم بین استان‌ها را دارا است.

دهقان گفت: در حال حاضر سرشماری خانوارهای موسسه‌ای از جمله پانسیون‌ها، خوابگاه‌ها و مراکز بهزیستی که به صورت دستی انجام شده بود وارد سامانه سرشماری می‌شود.

وی افزود: با توجه به اتمام رسمی عملیات سرشماری طی هفته آینده نتایج اولیه آن به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در خصوص نحوه محاسبه آمار خانوارهای غایب نیز تصریح کرد: این محاسبه به صورت برآورد آماری از سوی مرکز آمار ایران صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، سرشماری ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.