بارش برف در مناطق کوهستانی گیلان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیر کل هواشناسی گیلان گفت : امروز و فردا آسمان گیلان ابری و بارانی است و در مناطق کوهستانی با با بارش برف همراه خواهد بود.

بهمن کمانگر افزود : فردا احتمال بارش برف در مناطق جلگه ای بویژه بخش های مرکزی هم وجود دارد.

وی اضافه کرد : این وضعیت جوی دست کم تا چهارشنبه در گیلان ماندگار است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه بیشترین بارش برف در گیلان 50 سانتیمتر از گردنه الماس در جاده اسالم به خلخال گزارش شده است گفت : دمای فعلی رشت ، مرکز گیلان 6 درجه سانتی گراد بالای صفر و رطوبت هوای این شهر 100 درصد است.

بهمن کمانگر اضافه کرد : در 24 ساعت گذشته سردترین منطقه گیلان جیرنده با 5 درجه سانتی گراد زیر صفر و گرم ترین منطقه تالش با 11 درجه سانتی گراد بالای صفر بود.

وی گفت : بیشترین بارش باران در24 ساعت گذشته از بندر انزلی با 97 میلیمتر و کمترین بارش از آستارا با 9 دهم میلیمتر گزارش شده است.

بهمن کمانگر اعلام کرد : دریای خزر از امروز با ارتفاع موج 1 متر و 50 سانتی متر تا 2 متر تا چهارشنبه برای فعالیت های دریانوردی بویژه صید نامناسب است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هم گفت : تمام جاده های گیلان باز است و تردد خودرو ها در جاده های کوهستانی با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

ناصر آل محمدی از شهروندان خواست از سفر های غیرضروری در جاده های استان خودداری کرده و حتما زنجیر چرخ و لباس گرم همراه داشته باشند.

وی افزود : در حال حاضر 180 راهدار با 245 دستگاه برف روب ، گریدر ، لودر ، بلدوزر و نمک پاش مکانیزه در جاده های استان حضوردارند.

مهدی حاجتی مدیر کل آموزش وپرورش گیلان هم اعلام کرد : امروز مدارس ابتدایی شیفت صبح شهرهای دیلمان و ماسوله بدلیل بارش برف و لغزندگی جاده ها تعطیل است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.