حجت‌الاسلام و المسلمین تبریزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هر قدمی که در پیاده‌روی اربعین برداشته شود، ثواب حج عمره دارد

ائمه اطهار (ع) از جمله امام صادق (ع) به شیعیان سفارش می کردند که در شرایط مختلف به سمت مرقد امام حسین (ع) پیاده‌روی کنید.

ائمه اطهار (ع) آرزوی سفر به کربلا داشتند
حجت‌الاسلام و المسلمین علی تبریزی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین گفت: ائمه اطهار (ع) از جمله امام صادق (ع) به شیعیان سفارش می کردند که در شرایط مختلف از جمله شرایطی که گره در زندگی به وجود می آید، به سمت مرقد امام حسین (ع) پیاده‌روی کنید. این نشان می دهد که خود ائمه (ع) شوق زیارت قبر حسیبن بن علی (ع) و پیاده روی برای این زیارت را داشتند.

وی افزود: هر قدمی که در پیاده‌روی اربعین برداشته می شود،، ثواب حج عمره دارد. بنابراین جایگاه این عمل نزد خداوند بسیار بالاست.

این کارشناس مذهبی در خصوص تاریخچه پیاده روی اربعین اظهار کرد: این پیاده روی اربعین مختص امروز و این چند سال اخیر نیست. هر چند در این سال‌ها تجلی بیشتری پیدا کرده است. در احوالات علما و بزرگان آمده است که سال های قبل، زمانی که سفر کردن بسیار دشوار بود، پیاده روی اربعین انجام می شد.

تبریزی در خصوص اینکه زیارت اربعین از جمله نشانه‌های مومن ذکر شده است، گفت: در پنج علامتی که امام حسن عسکری (ع) برای مومن ذکر کردند، یکی زیارت اربعین و دیگری سجده بر خاک است. راز کنار هم قرار گرفتن این دو این است که سجده نماد نماز و نماز ستون دین است و اربعین ستون ولایت. پس هر دو در دین اسلام جایگاه مهمی دارند.

تبریزی در پایان اضافه کرد: زمانی که امام زمان (عج) ظهور کردند، ندا می دهند که جد من حسین (ع) را تشنه لب کشتند. این نشان می‌دهد که امام زمان (عج) خودشان را با امام حسین (ع) به جهان معرفی می کنند. ما به عنوان شیعه موظفیم با معرفی امام حسین (ع) به جهان شرایط را برای ظهور حضرت حجت (عج) فراهم کنیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار