در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

باغ کتاب محیطی متفاوت برای برگزاری نخستین جشنواره اقوام ایرانی بود

حیدری رئیس نخستین جشنواره اقوام ایرانی گفت: مکان‌های بسیاری برای برگزار جشنواره به ما پیشنهاد شد اما به دنبال یک مکان متفاوت و بکر بودیم .

مهدی حیدری رئیس و دبیر نخستین جشنواره اقوام ایرانی گفت:زمانی که بنا براین شد که جشنواره اقوام را در تهران برگزار کنیم، مکان های بسیار خوبی برای برگزاری جشنواره به ما پیشنهاد شد. ما طی نامه‌نگاری‌هایی که با مجموعه شهرداری تهران داشتیم. پردیس سینمایی تهران، برج میلاد تهران، چارسو و... به ما پیشنهاد شد اما ما به دنبال یک مکان متفاوت بودیم. 

وی ادامه داد: پردیس سینمایی ملت، برج میلاد و چارسو مکان‌هایی هستند که هرساله شاهد و میزبان برگزاری جشنواره‌های متفاوت است و به دنبال یک جای متفاوت و بکر بودیم. دوستداشتنی این اتفاق در موزه سینما بیوفتد، زیرا موزه سینما را دوست داشتم و به جشنواره موضوعیت داشت و مرتبط بود اما متأسفانه باتوجه به اینکه برای موزه سینما دیر اقدام کردیم و برخی فیلم‌های سینمایی در موزه سینما درحال اکران بود شرایط برگزاری جشنواره را در موزه سینما نداشتیم. 

وی افزود: مکان‌های دیگری هم از بعد برگزاری جشنواره به ما پيشنهاد شد اما ما منتظر یک مکانی بودیم که برای نخستین بار چنین رویدادی در آن اتفاق می‌افتد. از این رو پردیس سینمایی باغ کتاب برای اولین بار است که شاهد برگزاری یک رویداد و رخ داد در زمینه سینمایی و جشنواره ‌ای است. باغ کتاب دستگاه‌های خیلی خوبی دارد. مهم‌تر از همه این است که مجموعه باغ کتاب همکاری بسیار خوبی در زمینه برگزاری جشنواره با ما داشتند و درنتیجه این اتفاق افتاد که دیدیم مانند دیگران با جشنواره همکاری و همراهی دارند.

حیدری بیان کرد: این جشنواره زاییده و طرح خود موسسه فصل هنر است.موسسه فرهنگی فصل هنر طراح و مجری این برنامه بود و هنگامی که ما به تهران آمدیم؛ طبیعتا باید با یک نهاد دولتی صحبت‌هایی می‌داشتیم و با بنیاد ایران‌شناسی توافق داشتیم. خداراشکر بنیاد همراه ما بود و در جشنواره همکاری و همراهی کرد‌. 

وی تاکید کرد: طبیعتا وقتی از روزهای ابتدایی در جشنواره بودیم، دوسداشتیم یک اتفاق و یک رخ داد بزرگ سینمایی اتفاق می‌افتاد. یک رخ دادی که نه صرفا برای یک شوی نمایشی باشد بلکه امروز جشنواره اقوام ایرانی، جشنواره‌ای که بیش از هزار نفر به آن اعتماد کردند و همراهان و دوسدارن حرفه‌ای و فیلم‌سازان خوبی در کنار جشنواره بودند که این یکی از نقاط قوت جشنواره ما است.

شایان ذکر است نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در باغ کتاب تهران برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار