جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) گفت:تفکر و فرهنگ بسیجی هر کجا و در هر مجموعه از کشور رسوخ کرده شاهد پیشرفت‌های مختلفی در آن موضوع هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار مجتبی فدا امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: بسیج شجره طیبه و گوهری گران‌بهاست که فرمان تشکیل آن را حضرت امام در 5 آذر 1358 یعنی قبل از شروع زمان جنگ صادر کردند.

وی افزود: در سال‌های گذشته این امکان برای این شجره طیبه به وجود آمده تا هر جایی نظام با چالشی مواجه شد بتواند وارد آن چالش شده و با سربلندی و موفقیت بیرون بیاید.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) ادامه داد: در مباحث مختلف از جمله دفاع مقدس، تا شرایط حضور بسیج فراهم نشده ما در جبهه‌ها توفیق زیادی نداریم و با حضور نیروهای مردمی و حضور مؤثر نیروهای بسیجی که متشکل از اقشار مختلف جامعه هستند، فرهنگ دفاع مقدس و نبرد عاشورایی و نبرد علوی مقابله با استکبار این امکان را فراهم می‌کند که نیروهای بسیجی تا سطوح مدیریتی بالا و اداره جنگ نقش ایفا و کارهای مفید و مؤثری انجام دهند.

سردار فدا بیا بیان اینکه تفکر و فرهنگ بسیجی هر کجا و در هر مجموعه از کشور رسوخ کرده شاهد پیشرفت‌های مختلفی در آن موضوع هستیم خاطرنشان کرد: شجره طیبه بسیج را شاهد و نمونه استکبارستیزی و انقلابی گری و اقدام انقلابی کردن میدانیم که دشمنان هم تبلیغات زیادی را علیه این شجره طیبه راه انداختند.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیج افزود: در کنار جذب، آموزش و سازمان‌دهی مردم و شجره طیبه صالحین ظرفیت‌هایی خیلی خوبی به وجود آمده که مردم کشورمان را در بعد جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن مقاوم می‌سازد.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه در کنار این موضوعات، نظامی‌گری بسیج همچنان به قوت خودش باقی است تصریح کرد: تشکیل و سازمان‌دهی گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر و همچنین گردان‌های عاشورا و امام حسین همه ظرفیت‌های خوبی است که نقش و تأثیر روحیه نظامی بسیج را به‌روز نگه داشته است.

سردار فدا با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته بسیج امسال خاطرنشان کرد: تجمع عظیم بسیجیان در روز 5 آذر از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود در این برنامه بسیجیان در سراسر استان با تجمع و گردهمایی خودشان در مکان‌های مختلف و انتقال به محل تجمع اصلی و سپس حرکت به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه وحدت و همدلی و حضور خودشان را به نمایش خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه افتتاحیه‌های مختلفی در طول هفته بسیج داریم عنوان کرد: اقدامات مختلفی در قالب پایگاه مقاومت و طرح‌های اقتصاد مقاومتی، در طول هفته بسیج انجام خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) افزود: در این هفته همچنین بحث روشنگری، بصیرت بخشی و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم را خواهیم داشت که با محوریت بسیج انقلابی و خدمتگزار انجام می‌شود.

سردار فدا اعزام گروهای جهادی و تیم‌های بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم به روستاها برای ویزیت رایگان و خدمتگزاری به مردم را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در قالب قطب‌های صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی به همراه مشاوره کارآفرینی و اشتغال‌زایی، برگزاری یادواره شهدا در قالب اقشار مختلف، برپایی نمایشگاه عملکرد و اقدامات بسیج در قالب حوزه، پایگاه و نواحی، ظرفیت‌سازی و برنامه‌ریزی جهت حضور مؤثر بسیجیان در راهپیمایی بزرگ اربعین و حضور نخبگان بسیجی در مدارس و تبیین گفتمان انقلابی گری از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: در این هفته مراسم روز بسیج قشر طلاب و دانشجو نیز در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های سراسر استان برگزار می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به گروه‌های جهادی بسیجی گفت: همایش شکوه هجرت و تقدیر از گروه‌های جهادی و همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از برنامه‌هایی است که طی این هفته برگزار خواهد شد.

سردار فدا از سرکشی از خانواده‌های شهدای بسیجی و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا توسط بسیجیان در این هفته خبر داد و گفت: به مناسبت هفته بسیج سردار سلیمانی فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) سخنران پیش خطبه‌های نماز جمعه اصفهان خواهد بود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار