۵۴ باب کتابخانه مخزن دار در استان زنجان وجود دارد که تا پایان سال به ۶۰ باب خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مرتضی مقدمی مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: در حال حاضر ٥٤ کتابخانه مخزن دار در کانون های مساجد استان زنجان وجود دارد که مقرر شده است تا پایان با راه اندازی ٦ باب کتابخانه مخزن دار دیگر به ٦٠ باب برسد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایجاد بستر مطالعه در جوار مساجد است، خاطرنشان کرد: مسجد محل رجوع اقشار مختلف است از اینرو این محل باید به لحاظ علمی و آموزشی غنی باشد.

مقدمی با تاکید بر اینکه مساجد ظرفیت مناسبی برای مطالعه جوانان و نوجوانان است، افزود: دانشی که از مساجد سرچشمه بگیرد برکت و روشنی خاصی بر دل ها می بخشد.

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان وظیفه کانون های فرهنگی و هنری مساجد را ایجاد یک محیط علمی و کتابخانه ای عنوان کرد و گفت: باید تمام کسانی که به کتابخانه ها مراجعه می کنند از ظرفیت علمی ایجاد شده در این محیط استفاده کنند.

به گفته مقدمی، در کنار کتابخانه های مخزن دار، در صورت نبود فضای مناسب کتابخانه های باز در محل کانون های مساجد ایجاد شده است.

این مقام مسوول به افزایش کمی و کیفی کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و یادآور شد: طبق تفاهم نامه ای که بین ستاد عالی مساجد و دبیرخانه کانون های مساجد استان ها منعقد شده است کتاب هایی از سوی ستاد عالی خریداری و در اختیار کانون های فرهنگی و هنری مساجد قرار می گیرد که امسال بخشی از این کتاب ها در استان زنجان در اختیار کانون های مساجد قرار گرفته است.

مقدمی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از ١٠ نفر از کتابداران برتر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در شهرهای زنجان، ابهر، طارم، قیدار و خرمدره تجلیل می شود.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.