مشهد؛

ناکارآمدی آموزه های بازاریابی

نشست تخصصی نقد عرضه و تقاضا با رویکرد بررسی تاثیر بازاریابی در ترویج مصرف گرایی و تبعات آن در دانشگاه فردوسی برگزار گردید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیراجرایی کنفرانس نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم با بیان اینکه اکنون عرصه اقتصاد، بازاریابی و تعلیمات آن نیاز به تحلیل دارد گفتبازاریابی به صورت علمی در سال هزارو دویست و شصت با نظرات فلیپ کاتلر دانش آموخته دانشگاه هارواردبه دنیا ابلاغ شد و با تایید آرم استرانگ جزو تعلیمات اصلی این حوزه قرار گرفت.

اسرافیل شیرازی افزودتعریف تجریدی کاتلر از بازاریابی فرآیندی است که به معرفی محصول، شناخت نیاز و خواسته مصرف کننده با هدف کسب سود برای یک شرکت یا سازمان انجام می پذیرد.

وی تصریح کرد در بررسی حقیقی تعریف بازاریابی تناقضات بسیاری بوجود می آید به صورتی که باید دانست ماهیت حقیقی یک محصول را طراح آن می داند و بازاریابی تنها وجه مطلوب بازاریاب را ارائه می کند نه خواست و نیاز مصرف کننده .

دبیراجرایی کنفرانس نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم گفت از سوی دیگر کسب سود برای یک شرکت و یا یک سازمان باید به گونه ای باشد که ضمن حفظ تعادل موجود بین عرضه و تقاضا به حفظ موجویت محیط زیست و پیرامون ما خللی وارد نکند که اکنون این گونه نیست.

اسرافیل شیرازی افزود تبعات بازاریابی نفوذ در حیطه تولید، طراحی ، قیمت گذاری و فروش کالا است به نحوی که امتیازطلبی به سبب استفاده خاص از یک کالادر افراد جامعه موجبات برهم خوردن نظم طبیعی ،میان عرضه و تقاضا در بازار را فراهم آورده است و این مصرف گرایی از یک کالای خاص به رقابت میان تعیین جایگاه اجتماعی افراد به سبب استفاده خاص از یک کالا تبدیل شده است که متاسفانه آن را به وفور درجامعه میبینیم.

دبیر اجرایی کنفرانس نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم گفترواج مصرف گرایی و پرستش کالادر ذهن مصرف کنندگان یک وجه از ترویج بازاریابی است و هدررفت منابع طبیعی، از بین رفتن محیط زیست و جنگ بر سر کسب منابع طبیعی وجه دیگر و خطر آفرین بازاریابی است که سرعت موجود آن فنای بشریت را رقم میزند.

انتهای پیام//ه.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار