قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی تبریز از رشد 8.5 درصدی آمار زایمان طبیعی از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان های آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، طاهر اقدمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری باشگاه خبرنگاران تبریز با بیان اینکه بسته ترویج زایمان طبیعی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت است گفت: یکی از بندهای اجرایی این بسته رایگان کردن هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان های تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی است.

وی گفت: آنچه که باعث بی رغبتی خانواده ها و مادران باردار به زایمان طبیعی است، نبود فضای مناسب برای این نوع زایمان و فرهنگ غلط در خصوص عوارض سزارین است.

وی ادامه داد: در راستای توسعه فضاهای بیمارستانی ویژه برای زایمان طبیعی ساخت بخش های " ال دی آر" را در دستور کار خود قرار داده ایم و در این خصوص 8 واحد تک نفره زایمان طبیعی در بیمارستان طالقانی تبریز به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: بخش " ال دی آر" امکان حضور اعضای خانواده در اتاق زایمان را فراهم می کند و تا حدودی از استرس زایمان زنان باردار می کاهد.

طاهر اقدمی با بیان اینکه هم اکنون حدود 6 هزار متر مربع فضای در حال ساخت " ال دی آر" جزء تعهدات دانشگاه علوم پزشکی تبریز است گفت: 50 درصد آن در حال اتمام و تجهیز است و در روزهای آینده راه اندازی خواهد شد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تا پایان سال تعداد تخت های " ال دی آر" در استان به 70 تخت خواهد رسید و از این تعداد راه اندازی 18 تخت "ال دی آر" در بیمارستان های الزهرا و طالقانی سهم شهر تبریز است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.