رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: افزایش تحقیق و پژوهش استادان و هیئتهای علمی در دانشگاه ها نیازمند منابع مالی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد حدادنیا افزود : در حال حاضر در این دانشگاه بالغ بر ۱۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از آنها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به علم آموزی می پردازند.

وی با بیان اینکه سرانه تولید علم در این دانشگاه ظرف ۲ سال اخیر از ۶۷ صدم درصد به ۲/۱۶درصد ارتقاء یافته است تصریح کرد : در دانشگاه حکیم سبزواری ۲۶۰ عضو هیات علمی مشغول به کارمی باشند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به تزریق مبلغ هشت میلیارد ریال اعتبار به صندوق رفاه اعضای هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری از راه اندازی این صندوق خبر داد.

حدادنیا نیز همچنین از اعزام ۴۰ نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه طی سه سال گذشته به دانشگاه های معتبر دنیا جهت گذراندن فرصت های مطالعاتی و تحقیقات خبر داد و اظهار داشت : با توجه به نگاه ویژه دولت یازدهم به شرکت های دانش بنیان، مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری در سال ۹۳ تاسیس شد و هم اکنون ۱۲ شرکت در این مرکز مستقر هستند که چهار شرکت در مرحله رشد پیشرفته قرار دارند.

وی گفت : با تمرکز بر ارتقا کیفی آموزش هم اکنون ۸۰ درصد دانشجویان در این دانشگاه در دوره روزانه تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری افزود:با توجه به تغییر نظام حسابداری بخش عمومی از حسابداری نقدی به سمت اجرای تدریجی نظام مالی تعهدی، دانشگاه حکیم سبزواری نخستین دانشگاه دولتی خراسان رضوی است که سامانه حسابداری تعهدی را در حوزه اداری و مالی خود اجرا می کند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.