مدیر کل کانون عالی انجمن های صنفی ایران گفت: یک سوم بیمه شدگان تامین اجتماعی را خانم ها تشکیل می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباسی در همایش ملی کمیته بانوان کارگری کشور گفت: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و با توجه به اینکه یک سوم بیمه شدگان تامین اجتماعی خانم ها هستند لازم دیده شد کمیته ای با عنوان کمیته بانوان انجمن های صنفی کارگران تشکیل شود.

وی افزود: برنامه اصلی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران بر مبنای آموزش و توانمندیست، به همین منظور سازمان تامین اجتماعی برنامه هایی را در زمینه آموزش، برنامه ریزی کرده و امیدواریم بتوانیم با استفاده از این فرصت و آموزش قوانین به بانوان فعال در انجمن صنفی کارگران، بانوان بتوانند در تمامی مجامع کارگری حضور موثر داشته باشند.

وی با بیان اینکه مستقل و آزاد بودن سازمان تامین اجتماعی از خواسته های کانون عالی انجمن های صنفی کارگران است و نباید زیر نظر هیچ وزارت خانه ای قرار گیرد گفت: اداره سازمان تامین اجتماعی باید به صورت سه جانبه توسط خود سازمان، کانون انجمن های کارگری و دولت انجام شود.

عباسی در ادامه از پرداخت نشدن بدهی دولت به تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: پرداخت نشدن این بدهی ممکن است باعث کم شدن میزان اعتبار و زمینگیر شدن سازمان شود و اگر دولت بدهی خود را پرداخت نکند در دیوان عدالت اداری کشور شکایت خواهیم کرد.

انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار