بازگیر در نشست خبری مدیریت پسماند؛

آلودگی هوا در هفتمین روز متوالی/ نمره قبولی بیمارستان‌ها در بحث پسماند خشک

رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: با توجه به هفتمین روز متوالی آلودگی هوا، سلامت مردم به شدت تهدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین بازگیر، رئیس سازمان محیط زیست تهران در نشست خبری مدیریت پسماند امروز(سه شنبه) اظهار داشت: با توجه به هفتمین روز متوالی آلودگی هوای تهران، سلامت مردم به شدت تهدید می شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با پیش بینی هواشناسی در تغییر جو هوا به زودی شاهد کاهش غلظت‌های خطرناک موجود در هوا باشیم.

بازگیر ادامه داد: مشکل آلودگی هوا آنقدر بزرگ است که حل و فصل آن از توان یک دستگاه یا حتی دولت خارج است بنابرابن تمامی دستگاه های ذیربط باید وظیفه‌مند شوند.

وی بیان کرد: لازمه اجرای برنامه عملیاتی موثر در بحث کاهش آلودگی، حرکت در مسیر قانون نحوه جلوگیری از آلودگی و تعیین یک سیاست و اصول اولیه در برخورد با این موضوع است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تهران ادامه داد: در رابطه با آلودگی هوا تا سال 74، نگرانی در بحث آلودگی هوا نبود چرا که الگوی آلودگی در گذشته با امروز بسیار متفاوت بود.

بازگیر افزود: در 15 سال گذشته آلودگی به دلیل سرب موجود در هوا اتفاق می افتاد اما امروز وجود ذرات کشنده معلق در هوا مانند مونوکسید کربن که عامل سوخت های ناقص فسیلی هستند، به تشدید این موضوع دامن زده است. 

بازگیر افزود: البته در این سالها اقداماتی در راستای کاهش آلودگی انجام شد که تعداد روزهای آلوده را به نسبت سال های گذشته به همراه داشت، از جمله این اقدامات ایجاد خودروهای یورو 4 و سوخت بنزینی با همین استاندارد در کلان شهرها و ارتقای سامانه حمل و نقل عمومی هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تهران در بحث مدیریت پسماندها تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست تهران به عنوان ناظر عالی مدیریت پسماندها در بحث اجرا به طور مثال حتی نمی تواند 100 کیلو پسماندی را که در کنار سازمان قرار داشته باشد را جا به جا کند چرا که سازمان حفاظت محیط زیست تهران واحد اجرایی نیست و امکانات مورد نیاز در اختیار ندارد.

بازگیر ادامه داد: در راستای مدیریت بر پسماندهای کشور 4 محور با چندین کارگروه تشکیل شد که در این نشست سعی داریم در خصوص نتایج به دست آمده با ارائه گزارش از سوی کارگروه ها ، این موضوع را بررسی کنیم.

گفتنی است گزارش بازدید تیم مشترک کارگره از نحوه مدیریت پسماندهای پزشکی در برخی مراکز توسط اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران، گزارش وضعیت مدیریت پسماندهای عمرانی با اولویت گود آبعلی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، گزارش وضعیت طرح های جامع و تفصیلی مدیریت پسماندهای عادی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری و گزارش اقدامات آموزشی مرتبط با مدیریت پسماندهای پزشکی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی تهران ، ارائه و در خصوص مشکلات مربوط بحث و گفتگو شد.
 
بر اساس گزارش های ارائه شده از سوی کارگروه ها بیمارستان فیاض بخش و میلاد در بحث پسماند ها و پساب ها بهترین عملکرد را داشته اند و بقیه بیمارستان ها در بحث پسماند خشک نمره قبولی را دریافت اما در بخش پساب ها بسیار ضعیف عمل کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار