عضو شورای شهر تهران گفت: آنهایی که امروز در مسند محیط زیست نشسته‌اند 11 سال است به مشکلات محیط زیستی شهر دست پیدا نکرده و هیچ برنامه‌ای برای رفع آلودگی هوا تدوین نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب کاشانی عضو شورای شهر در سیصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به موضوع آلودگی هوای شهر تهران، اظهار داشت: بر اساس آمارها از یکم تا بیست و سوم مهر ماه 3 هزار و 262 نفر و همچنین از یکم تا بیست و سوم آبان ماه 3 هزار و 674 تن از هموطنانمان جان خود را در شهر تهران از دست داده اند که علت عمده آن آلودگی هواست.

وی افزود: در آبان ماه به دلیل افزایش آلودگی هوا 412 نفر جان خود را از دست داده‌اند به همین دلیل معتقدم در خصوص این موضوع دنیا با مسئولان ناتوان چگونه برخورد خواهد کرد چراکه در کشوری مانند ژاپن و مصر به دلیل فوت 2 تن از شهروندان وزیر کشور استعفا می‌دهد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آنهایی که امروز در مسند محیط زیست نشسته‌اند می‌دانند که 11 سال است به مشکلات محیط زیستی شهر دست پیدا نکرده و هیچ برنامه‌ای برای رفع آلودگی هوا تدوین نکرده‌اند.

کاشانی تأکید کرد: بنده آدم سیاسی نیستم و حرف سیاسی هم نمی‌زنم اما تا کی به دلیل عدم انجام وظیفه باید شهروندان شاهد از دست دادن عزیزانشان باشند؟

وی گفت: امروز در خصوص جان آدم‌هایی صحبت می‌کنیم که عده ای از آنها در چند وقت گذشته جان باخته‌اند و علت برخی از مرگ ها نیز به دلیل ناتوانی ما بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به موضوع برخورد قوه قضائیه و نهادهای وزارتی با رشوه و اختلاس اشاره کرد و گفت: بدون شک این برخوردها خوب است اما بهتر است این نهادها با دستگاه هایی که وظایف خود را به درستی عمل نمی‌کنند و باعث می‌شوند که جان مردم به خطر بیافتد نیز برخورد کند.

کاشانی اضافه کرد: جان مردم تعارف بردار نیست که به خاطر آن مشکلات را بر گردن یکدیگر بیاندازیم امروزه تعداد زیادی از هموطنانمان به دلیل ایست قلبی و مشکلات تنفسی در فصل‌هایی که آلودگی هوا زیاد است جان خود را از دست می‌دهند به همین دلیل درخواست دارم تا نتیجه عدم درست وظایف مشخص شود.

وی با بیان اینکه دولت و شهرداری اعلام کرده اند که موضوع رفع آلودگی هوا بر عهده آنها نیست یادآور شد: پس چه کسی باید این موضوع را برطرف کند؟ نکند مردمی که جان خود را از دست می دهند در خصوص آلودگی هوا مقصر هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: مردم چه گناهی دارند؟ عوارض مالیات خود را که پرداخت می‌کنند، عده‌ای از مسئولان که حقوق بیت المال را گرفته و حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند اما به وظایف خودبه درستی عمل نمی‌کنند بالاخره نتیجه کار باید معلوم شود.

کاشانی تصریح کرد: اگر از مردم در خصوص وظایف مسئولان برای کاهش آلودگی هوا نظر سنجی صورت گیرد هیچکدام از آنها از مسئولان محیط زیست راضی نیست چراکه دارند در خصوص این موضوع آسیب می‌بینند اما شاهدند که مسولان سکوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: تا چه زمانی به دلیل ناکارآمدی ما کودکان باید دچار اوتیسم شوند، بیماری‌ای که یکی از دلایل مهم آن آلودگی هوا است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: این هوای شهر تهران و دیگر شهرهای آلوده کشور مانند هوای شیمیایی جنگ خیبر است که باعث سردرد شدید و جاری شدن اشک از چشمها می شود.

کاشانی ادامه داد: آلودگی هوا تبدیل به توپ پینگ پنگ شده که مسئولان شهرداری دولت آن را در زمین یکدیگر شوت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه عده‌ای از مسئولان سفر خارجی می روند و خانه‌های آنچنانی و حقوق‌های نجومی دریافت می کنند کاری نداریم اما درخواست داریم حداقل به وظایف خود در خصوص کاهش آلودگی هوای کشور اقدام کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار