احداث پروژه بزرگ و مهم آزادراه تبریز - بازرگان با سرمایه‌گذار خارجی با سود مشارکت مورد نظر در احداث این آزاد راه موافقت نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛این  پروژه که قرار بود از سوی شرکت ترکیه ای و با سرمایه گذاری 65 درصدی از سوی این شرکت اجرایی شود به گفته مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی متوقف شده است.

اخلاقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در تبریز افزود: به دلیل اختلاف در سود میان سرمایه‌ گذار خارجی و وزارت راه و شهرسازی این احداث به توافق نرسید.

 وی افزود: فراخوان جذب سرمایه‌گذار داخلی وخارجی توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور انجام و در حال طی مراحل انتخاب سرمایه گذار و متعاقبا عقد قرارداد جهت احداث این آزادراه است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز با انتقاد از توقف ساخت بزرگراه تبریز - بازرگان با سرمایه خارجی گفت: چه ایرادی داشت که یک سرمایه گذار خارجی سالانه بیش از 10 هزار میلیارد ریال در کشور سرمایه گذاری می کرد.

محمدصادق پورمهدی در گفنگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در تبریز  اظهار کرد: ساخت این بزرگراه با سرمایه خارجی، اشتغال زایی، رونق در خرید و فروش مصالح و دیگر بخش ها را می توانست به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه توجه به زیرساخت ها از جمله بخش حمل و نقل، جاده و راه آهن از عوامل موثر در توسعه است گفت: استاندار برای اجرایی شدن این طرح بزرگ، 80 بار به تهران سفر کرد که متاسفانه به نتیجه نرسید و فرصت بزرگی برای استان و کشور از دست رفت.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در تبریز  مناقصه واگذار شدن اتوبان تبریز ـ مرند ـ بازرگان توسط وزارت راه و شهرسازی، را  پس زدن سرمایه‌گذار خارجی و اضافه شدن پروژه به سایر پروژه های نیمه تمام داخلی دانست.

وی افزود: این پروژه 5 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که هیچ کدام از پیمانکاران داخلی این میزان پول را در اختیار ندارد و هر پیمانکاری داشته باشد ما اولویت را به او خواهیم داد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در تبریز  از وزیر کشور خواست که مشکلات مربوط به تأمین فاینانس آزادراه تبریز- مرند- بازرگان را رفع کند.

احمد علیرضابیگی با بیان این‌که باید تولید ملی به عنوان پشتوانه ملی قرار گیرد، گفت: برخی از مشکلات همچون غیرواقعی بودن نرخ ارز، باعث شد که تولید داخلی، مقرون به صرفه نبوده و قابلیت رقابت نداشته باشد.

محور تبریز - بازرگان ازنظر ترافیک بین‌المللی و موقعیتی که در شبکه شرقی - غربی (جاده ابریشم) و مسیر آسیا - اروپا و شبکه بزرگراهی آسیا دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار