فرماندار هریس گفت:30 کیلومتر بزرگراه تبریز- اهر تا پایان امسال بهره برداری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛تقویمی در نشست پیمانکاران بزرگراه تبریز-هریس- اهر، با اشاره به اینکه 20 کیلومتر از بزرگراه 90 کیلومتری تبریز- هریس - اهر تا زمان حاضر زیربار ترافیک رفته است، گفت: تا پایان امسال 30کیلومتر دیگر از این بزرگراه بهره برداری می شود.

تقویمی پیشرفت کل فیزیکی این طرح را 44 درصد اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر 4 شرکت پیمانکاری راه سازی در قطعه های مختلف در این طرح فعالند.

وی با اشاره به افزایش 3برابری اعتبارات این طرح در سال جاری نسبت به سال 94 از تامین اعتبار 450 میلیارد ریالی برای این طرح در سال 95 خبر داد.

تقویمی با بیان این که پرداختی این طرح متناسب با کارکردهای پیمانکاران نبوده است ، گفت: با این حال کارهای اجرایی این طرح با همکاری پیمانکاران متوقف نشده است .

وی با اشاره به اینکه در سال 1394مبلغ 50میلیارد ریال از محل اسناد خزانه اسلامی و 75 میلیارد ریال اعتبار ریالی به طرح مذکور تخصیص داده شد، گفت: تا زمان حاضر 200 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی تخصیص یافته شده به این طرح به پیمانکاران تحویل داده شده است. 

در این جلسه پیمانکاران با اشاره به مشکلات اجرایی و کمبود نقدینگی، بیمه کارگران را هم یکی از مشکلات خود مطرح کردند و مقررشد در صورت موافقت اداره کل تامین اجتماعی استان، در قبال بدهی شرکت های پیمانکار به بیمه ، اوراق قرضه از طرف دولت به سازمان تامین اجتماعی ارایه شود.
بزرگراه چهاربانده تبریز ـ اهر در سه قطعه در امتداد هم و شامل قطعه نخست به طول 20 کیلومتر از تبریز تا خواجه، قطعه دوم به طول 48 کیلومتر از خواجه تا گویجه بل و قطعه سوم به طول 23 کیلومتر از گویجه بل تا اهر ساخته می شود.

عملیات اجرایی بزرگراه اهر ـ تبریز از سال 1377 آغازشده است و در سفر سال گذشته رئیس جمهوری به استان بر سرعت بخشی در اجرای آن تاکید شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار