پژوهشکده فضای مجازی با اعتبار اولیه 20 میلیون تومان در بلوار پروین اعتصامی مشهد افتتاح شد.

افتتاح پژوهشکده فضای مجازی در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون دادستان در پیشگیری از وقوع جرم  دادگاه عمومی و انقلاب مشهد در نشست خبری این مراسم گفت: امروزه در حوزه فضای مجازی و سایبری جرایم بسیاری زیادی اتفاق می افتد که نیاز هست برای پیشگیری از این جرایم  اقداماتی انجام شود.

 سید هادی شریعت یار ادامه داد:افتتاح پژوهشکده فضای مجازی با رویکرد پیشگیری، شناسایی و بررسی مشکلات در حوزه فضای مجازی از اقدامات خوبی است که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی تصریح کرد:در حوزه قضایی مشهد تنها یک شعبه به  پرونده های جرایم فضای مجازی و سایبری رسیدگی می کرد که  به دلیل پرونده های زیاد در این حوزه، دادسرای فضای مجازی  ایجاد شد  و هم اکنون نیز کمیته ای در معاونت پیشگیری از وقوع جرم به مسایل مربوط به فضای مجازی می پردازد.

معاون دادستان  در پیشگیری از وقوع جرم دادگاه عمومی و انقلاب مشهد گفت: ما پیشنهاد هفته فضای مجازی و سایبری  را داده ایم  که امیدواریم شاهد این اتفاق در آینده ای نزدیک باشیم .

سیدهادی شریعت یار  با اشاره به اینکه باید یک تیم کارشناسی قوی و کار آمد  برای فضای مجازی  به بررسی مشکلات فضای مجازی بپردازند،ادامه داد: هم اکنون ما طرح قاضی مدرسه را در مدارس سطح شهر برگزار می کنیم که قضات آشنا با فضای مجازی دانش آموزان و اولیا آنها را از آسیب های فضای های مجازی آگاه می کنند.

 شهردار منطقه ۷ شهرداری مشهد با اشاره به اینکه 20 میلیون اعتبار اولیه برای این پژوهشکده در نظر گرفته شده، افزود:این پژوهشکده با هدف اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی و مواجه با تهدیدات دشمنان در فضای مجازی و سایبری ایجاد شده است.

علیرضا عصمت پرست بابیان اینکه تلاش می کنیم به آسیب های حوزه فضای مجازی توجه داشته باشیم، تصریح کرد:این پژوهشکده به بررسی و شناسایی آسیب های که در حوزه فضای مجازی و سایبری می پردازد.

وی باتاکید براینکه صدد هستیم باافتتاح این پژوهشکده به آگاهی بخش به افراد سطح جامعه و خانواده ها  کمک کنیم ، ادامه داد:  در افق برتر برنامه ریزی کرده ایم تا آسیب های حوزه فضای مجازی و سابیری در سطح شهر را به حداقل برسانیم.

شهردار منطقه ۷ شهرداری مشهد گفت: ۱۳ رابط در شهرداری های مناطق مختلف در حوزه  فضای مجازی  و سایبری با این پژوهشکده همکاری می کنند و  همچنین نخبگان در زمینه فضای مجازی را از دانشگاه ها و سطح شهر را به همکاری دعوت کنیم.

 مدیر مرکز پژوهشهای علمی و مطالعات راهبردی فضای مجازی گفت:
یکی از آسیب های که در حوزه فضای مجازی با آن روبرو هستیم شکسته شدن حرمت ها  در نهاد خانواده است که یک تهدید جدی برای جامعه ماست که باعث کمرنگ شدن نقش نهاد خانواده و کودکان بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی صالحی افزود:گسترش شبهات فکری، مسایل غیر اخلاقی  که در حوزه فضای مجازی  است برآن شدیم تا براساس منویات مقام معظم رهبری در مورد سیاست های فضای مجازی و  جنگ سایبری است به تبلیغ دینی در فضای مجازی و تربیت نیروی کارآمد در فضای سایبری  بپردازیم.

وی ادامه داد:حمایت از طرحهای نخبگان ،برگزاری کلاس های آموزشی، تحلیل مقالات،تولید مستد و محتوا،ایجاد بانک رایانه، گردهمای پژوهش در فضای سایبری  از جمله برنامه های این پژوهشکده است.

کارشناس حوزه فضای مجازی نیز در این مراسم افزود: مشکلات ما در امور فضای مجازی بدلیل آگاهی نداشتن کافی در این زمینه باعث بروز مشکلات برای خانواده ها  شده است و ما کاربران را رها کرده ایم و وضع ما در زمینه فضای مجازی خیلی خوب نیست.

حسین مدبر گفت:الان دانش آموزان کلاس اول دبستان از فضای تلگرام استفاده می کنند که سن قانونی استفاده آن ۱۶ سال است که این موضوع باعث آسیب های می شود که در آینده دانش آموزان را با مشکلات مواجه می شوند.

انتهای پیام/ ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.