در حین مرمت ایوان خانه تاجور،لایه های جدید معماری کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حین لایه برداری از ایوان، لایه های جدید از کاه گل و طاقچه های کار شده با حاشیه های گچی نمایان شد، که پس از پاکسازی و بیرون آمدن این آثار،کار مرمت آن آغاز و به همان صورت قبل مرمت شد.

صالحی با بیان اینکه در این مرحله از مرمت 50 میلیون ریال هزینه شده است، افزود: خانه تاجور به شماره 5131 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که تحت حفاظت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی است .

وی با بیان اینکه این خانه که یکی از بناهای ماندگار شهر خوسف است که در بافت تاریخی خوسف واقع شده است ،گفت: قدمت آن مربوط به دوره ی قاجار و ورودی های آن در دو ضلع عمود برهم آن واقع شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف با بیان اینکه در قسمت ميانی اين بنا حياط مركزی قرار گرفته كه اتاق ها و ايوان های حياط در اطراف آن قرار گرفته‌اند،افزود:تزیينات آن شامل تيغه‌های نمايی كارشده بر روی آن و گچ كاری های سقف ايوان اصلی آن است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.