قائم مقام معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه 45 نفر از هموطنانمان در تصادفات جاده ای کشته می شوند که معادل سقوط روزانه یک هواپیمای مسافربریست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر فرهمند در همایش روز جهانی یادواره قربانیان حوادث ترافیکی، با بیان اینکه تولیت سلامت مردم به وزارت بهداشت و درمان سپرده شده است، گفت: هدف ما در وزارت جلوگیری از مرگ زودرس و افزایش کیفیت زندگی مردم است.

وی گفت: بیشترین حوادث ترافیکی در جهان در قاره آفریقا و کمترین آن در اروپاست که متاسفانه ایران در بین کشورهای جهان دارای رتبه بالایی از نظر تعداد تلفات ترافیکی است.

قائم مقام معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: روزانه 45 نفر از هموطنان در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند که این رقم معادل سقوط روزانه یک هواپیمای مسافربری است.

دکتر فرهمند تصریح کرد:در سال گذشته تعداد کشته شدگان تصادفات رانندگی در استان خراسان رضوی 1285 نفر بود که حدود 275 مورد آن در شهر مشهد اتفاق افتاده است.

قائم مقام معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد امکانات امدادی در استان نیز گفت: در مقایسه با استان های دیگر کشور، اورژانس 115 در استان خراسان از وضعیت خوبی در مقایسه با بقیه استان ها برخورد دار است.

دکتر فرهمند افزود: پس از طرح تحول سلامت، 17 پایگاه هوایی اورژانس در کشور راه اندازی شد که در استان خراسان، هم در نجات جان مادران باردار و هم در نجات حادثه دیدگان ترافیکی کمک بزرگی کرده است.

انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.