مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای مشهد صبح امروز 24 آبان ماه در وضعیت هشدار قرار دارد.

کیفیت هوای مشهد همچنان در وضعیت هشدار به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید صالحی افزود: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش مستقر در مناطق مختلف این شهر به دلیل ماندگاری حجم آلاینده ها در هوای مشهد هم اکنون هشت منطقه این کلانشهر هوای آلوده دارند.

وی ادامه داد: بر این اساس منطقه نخریسی با 122 پی.اس.آی، خیام شمالی با 115، خیام جنوبی با 111، چمن با 107، امامیه و سمزقند هر یک با 105، تقی آباد با 104 و الهیه با 101 پی.اس.آی از نظر کیفیت هوای تنفسی در وضعیت هشدار قرار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طی دو روز گذشته نیز مشهد با شاخص کلی کیفیت هوای 105 پی.اس.آی در وضعیت هشدار قرار داشته است.

وی افزود: با توجه به این شرایط بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر و مناطق آلوده خودداری کرده و عموم مردم نیز از فعالیتهای ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

صالحی ادامه داد: سایر شهروندان نیز به منظور کنترل و کاهش آلودگی هوا باید از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده و رفت و آمدهای غیرضروری با خودرو شخصی و سفرهای درون شهری را کاهش دهند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.

همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود و وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.