برای اولین بار در سطح جهان، فیلم شبیه ساز MRI با استفاده از فناوری واقعیت مجازی (Virtual Reality) در دانشگاه علوم پزشکی گناباد تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهدمسئول مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در این طرح با استفاده از تجهیزات ویژه فناوری واقعیت مجازی (Virtual Reality)، 4 فیلم آموزشی در قالب 2 حلقه DVD، فیلم های شبیه‌سازی شده انگلیسی بر روی وب‌سایت های دارای قابلیت پخش فیلم‌های واقعیت مجازی « Virtual Reality » بارگزاری گردید.

سید فرزین میرچراغی با بیان اینکه فناوری «واقعیت مجازی »، یک فناوری نوظهور است که در دهه های اخیر توسعه یافته است افزود: در این فناوری، با استفاده از دوربین‌های مخصوص، نرم افزارهای ویژه و تجهیزات مرتبط، تصاویر با کیفیت بالا و 360 درجه تهیه شده و تصاویر حاصل، با استفاده از عینک های مخصوص واقعیت مجازی، توسط بیننده مشاهده می‌گردد.

معاون آموزشی ـ پژوهشی بیمارستان آموزشی درمانی 22 بهمن گناباد یکی از مخاطبان این محصول را بیماران مبتلا به کلاستروفوبیا عنوان کرد و گفت: این بیماری وضعیتی غیرطبیعی است که در طی آن بیماران به دلیل قرار گرفتن در فضاهای بسته، دچار ترس و اضطراب می‌گردند.

دکتر میرچراغی با بیان اینکه حدود 2 الی 5 درصد افراد در سراسر جهان، مبتلا به فرم شدید بیماری هستند که این مساله می‌تواند در زندگی معمول آن‌ها تداخل ایجاد نماید، ابراز کرد: این مشکل بالاخص در مواردی همچون حضور در آسانسور، انجام CT-Scan و MRI، برای بیماران کلاستروفوبیک، مشکل ایجاد می‌کند و دانشمندان علوم پزشکی دنیا، روش‌های گوناگونی را برای غلبه بر مشکل ترس از MRI در بیماران کلاستروفوبیک بررسی کرده اند که « شبیه سازی نرم افزاری و انیمیشنی MRI » یکی از این روش ها است ولی شرایط کاملا مشابهی با MRI واقعی ایجاد نمی‌نماید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.