مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بردسکن از فرسوده و قدیمی بودن اکثر شبکه های آبرسانی در روستاها خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهندس محمد صادقی به کاهش نزولات جوی اشاره کرد و گفت: میزان بارندگی بردسکن در طول سال زراعی گذشته بیش از 100 میلی متر بوده است و در سال زراعی جاری تاکنون فقط 10 میلی متر بارندگی داشته ایم. 
صادقی اظهارداشت : بحران کم آبی در واقع به یکی از دغدغه های اصلی مسئولان و دولتمردان تبدیل شده است و در تابستان امسال با تدابیر اتخاذ شده کمترین نارضایتی مردم  و با کمترین تنش آبی مواجه بودیم .
او گفت:  آب و فاضلاب روستایی بردسکن آب شرب 76 روستای بالای 20 خانوار و 30 روستای زیر 20 خانوار  شهرستان را از طریق 53 منبع آبی تامین می کند که جمعیت 40 هزار نفری این روستاها معادل 53 درصد جمعیت شهرستان بردسکن است. 
 مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بردسکن با اشاره به وجود 750 کیلومتر خط انتقال و شبکه های  آبرسانی گفت: اکثر این شبکه ها فرسوده و قدمت بالای 40 سال دارد. 
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بردسکن  با بیان اینکه  25 روستای شهرستان که اکثرا در منطقه کوهپایه وجود دارد با مشکل جدی آب شرب مواجه هستند  و به دلیل بحران خشکسالی و افت شدید منابع آبی در برخی از روستاها  آب شرب  آنها  به سمت شوری می رود که  باید دستگاه آب شرین کن  در این روستاها نصب شود.
او به کاهش  10درصدی شاخص برخورداری آب شرب روستاها از 76 درصد به 66 درصد  طی دوسال  اخیر اشاره کرد و گفت:  طی 5 سال گذشته تعداد مشترکین آب روستایی از  12 هزار به 18 هزار و سرانه مصرفی آنها از 14 متر مکعب به 18 متر مکعب افزایش پیدا کرده است.
صادقی به کمبود منابع مالی و  دیون های فراوان این مدیریت اشاره کرد و گفت: سالانه به طور متوسط بیش از 3 هزار و 500 مورد  شکستگی لوله به اتفاقات این مدیریت تماس گرفته می شود که  این خطوط نیازمند اصلاح است.
انتهای پیام// ا ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.