مدیرکل مهندسی رودخانه و سواحل مدیریت منابع آب ایران از تهیه نقشه جامع رودخانه‌های کشور خبر داد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ غزال جعفری در نشست مشترک مدیران آب منطقه‌ای و مسئولان دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت خاصی که برای منابع آبی بوجود آمده است، اظهار کرد: خشکسالی، تغییر اقلیم و افزایش جمعیت هر یک به نوبه خود باعث تشدید کم آبی شده است و همین موضوع اهمیت مدیریت منابع آب را دوچندان می‌کند.

 مدیرکل مهندسی رودخانه و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران  در ادامه به بروز برخی تصرفات در حریم رودخانه‌ها اظهار کرد:  ایجاد این تاسیسات و دستکاری اکوسیستم رودخانه‌ها علاوه بر تشدید سیلابب ها  باعث ایجاد مشکلات متعدد دیگری نیز خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه کمبود منابع آبی و کاهش سطح سفره‌های آب زیر زمینی باعث افزایش برداشت‌های غیرمجاز  از منابع آبی شده است، تصریح کرد: باید به دور از مسائل احساسی و با در نظر گرفتن واقعیت‌های موجود با متخلفان برخورد کرد تا به مشکلات مربوط به کمی آبی دامنه زده نشود.

مدیرکل مهندسی رودخانه و سواحل  مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: یکی از برنامه‌های وزارت نیرو حفظ رودخانه‌ها  و در کنار آن تامین نیازهای مردم  اکوسیستم به صورت همزمان است.

وی تاکید به استفاده از تکنولوژی‌های روز برای حفاظت از منابع آبی و رودخانه‌های کشور اشاره کرد و گفت: این موضوع به صورت جدی در دستور کار شرکت مدیریت منابع آب ایران قرار گرفته است.

جعفری با بیان اینکه تهیه نقشه جامع روردخانه های کشور  از دیگر برنامه‌های در دست انجام است تصریح کرد: با سند دار کردن رودخانه‌ها تصرف و تجاوز به حریم رودخانه‌ها به صورت محسوس کاهش خواهد یافت.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.