مرکز کنترل مرکز کنترل راه‌آهن جنوب ( CTC) سلامت و ایمنی قطارهای این مسیر را تضمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مدیرعامل شرکت راه آهن کشور گفت: بازسازی مسیر ریلی راه آهن اهواز به اراک که حدود ۵۰ سال از عمر آن می‌گذرد برا ی بهره‌برداری در دستور کار دولت قرار گرفته است.

محسن پورسیدآقایی در حاشیه افتتاح مرکز کنترل راه‌آهن جنوب ( CTC) با حضور رئیس جمهور در اهواز با بیان اینکه مرکز کنترل افتتاح شده مسیر راه‌آهن تهران به اهواز را به صورت متمرکز کنترل و پایش می‌کند اظهار داشت: مرکز کنترل مرکز کنترل راه‌آهن جنوب ( CTC) سلامت و ایمنی قطارهای این مسیر را تضمین می‌کند.

وی افزود: در طول مسیر تهران به اهواز با نصب علائم الکترونیکی حرکت تمامی قطارها در طول مسیر مورد پالایش و کنترل قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت راه آهن کشور با بیان اینکه مرکزکنترل ترافیک جنوب  به قطارها اعلام می‌کند که از کدام خط و کدام سوزن حرکت کنند، عنوان کرد: 67 ایستگاه  در مسیر راه‌آهن  جنوب وجود دارد که تمامی آن‌ها از طریق مرکز کنترل جنوب به صورت فیبر نوری کنترل می‌شوند که این اقدام به ایمنی خطوط کمک به‌سزایی می‌کند.

وی گفت: با راه‌اندازی این مرکز در به کارگیری 600 نیروی انسانی صرفه‌جویی شده  و نیروها در سایر مکان‌های مورد نیاز تقسیم شدند.

پورسید آقایی با اشاره به مسر ریلی اهواز به اراک گفت: بازسازی مسیر ریلی راه آهن اهواز به اراک که حدود 50 سال از عمر آن می‌گذرد برا ی بهره‌برداری در دستور کار دولت قرار گرفته است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.