معاون سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان گفت که «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری این کشور رد صلاحیت وزیران به ویژه وزیر امور خارجه را از نظر قانون اساسی موجه نمی داند.

اشرف غنی رد صلاحیت وزیرانش را موجه ندانست
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رسانه های افغانستان روز شنبه بعد از رای عدم اعتماد مجلس نمایندگان این کشور به «صلاح الدین‌ربانی» وزیر امورخارجه، «نسرین اوریاخیل» وزیر کار و امور اجتماعی و «محمود بلیغ» وزیر راه افغانستان، به نقل از «شاه حسین مرتضوی» معاون سخنگوی رئیس جمهوری اعلام کردند که اشرف غنی خواهان به تعویق افتادن روند استیضاح وزیران است.

مجلس نمایندگان افغانستان در نشست علنی روز شنبه رای به سلب اعتماد وزیران خارجه، کار و امور اجتماعی و راه داد و آنان را از ادامه تصدی مسئولیت وزارتخانه های متبوع خود بازداشت.

پیشتر شماری از نمایندگان مجلس افغانستان اعلام کرده بودند که وزیرانی که نتوانند دست کم 70 درصد از بودجه توسعه سالانه وزارتخانه های تحت پوشش خود را هزینه کنند، استیضاح خواهد کرد و در صورتی که پاسخ های آنان در این زمینه قانع کننده نباشد، رای به سلب اعتماد آنان خواهند داد.

مجلس نمایندگان در نشست علنی روز شنبه خود همچنین اعلام کرد که وزیران بهداشت، کشاورزی و دامداری، امور مرزی و قبایل، دارایی، اقتصاد، امور مهاجرین، مبارزه با مواد مخدر، مخابرات و فناوری اطلاعات، اطلاعات و فرهنگ، شهرسازی، دادگستری، حمل و نقل، آموزش و پرورش، آموزش عالی و رئیس امنیت ملی را نیز در روزهای آینده استیضاح خواهد کرد.

شماری از نمایندگان مجلس افغانستان گفته اند که وزیران کشور، امور‌ زنان، دولت در امور مجلس، حج و اوقاف، معادن و نفت و توسعه روستاها،

ایرنا نوشت: موفق شده اند بیش از 70 درصد بودجه خود را مصرف کنند و در نوبت استیضاح قرار ندارند. اغلب وزارتخانه های افغانستان در یک دهه گذشته به دلیل ناامنی نتوانسته اند بیش از 50 درصد بودجه سالانه خود را به مصرف برسانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار