رییس جمهور افغانستان در دیدار با اعضای شورای ملی افغانستان، از آنها خواست تا تمامی اعضای کابینه را زیر فشار قرار دهند.

اشرف غنی از اعضای شورای ملی افغانستان خواست که کابینه را تحت فشار قرار دهندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در دیدار با اعضای شورای ملی این کشور، از آنها خواست تا تمامی اعضای کابینه را زیر فشار قرار دهند.

غنی افزود که باید بودجه محوری، وسیلۀ دیدگاه و تحرک اقتصادی باشد و مصرف شفاف بودجه بحث سرتاسری می‌خواهد غنی افزود که باید بودجه محوری، وسیلۀ دیدگاه و تحرک اقتصادی باشد و مصرف شفاف بودجه بحث سرتاسری می‌خواهد

در این دیدار داکترعبدالله عبدالله رییس‌اجرایی، شماری از اعضای کابینه، محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی، داکتر محمداکرم خپلواک نماینده خاص رییس‌جمهور در امور سیاسی و شماری از مقامات بلند پایۀ حکومت نیز حضور داشتند.

رییس جمهور غنی در این دیدار در قسمت استیضاح ۱۷ وزیر کابینه گفت که اعضای کابینه باید برای حسابدهی شفاف زیر فشار قرار بگیرند و تاکید کرده است که شورای ملی، این نهاد قانون گذار باید اعضای کابینه را بخاطر حسابدهی شفاف زیر فشار قرار دهد

او در واکنش به مصرف بودجه گفت که مشکل عمدۀ مصرف بودجه در زمان مصرف آن می‌باشد، حداقل صد کشور دنیا در مصرف بودجه مشکلات دارند که از این مجموع در حدود ده الی ۲۰ کشور مشکل بودجه شانرا حل کردند.

غنی افزود که باید بودجه محوری، وسیلۀ دیدگاه و تحرک اقتصادی باشد و مصرف شفاف بودجه بحث سرتاسری می‌خواهد.

او مشکل دیگر را در عدم مصرف‌ بودجه، وابستگی در بودجه غیراختیاری عنوان کرد که در این زمینه مصرف بودیجه نیز محدودیت‌های را داشته‌ است.

آقای غنی بر تفکیک بنیادی مشکلات تاکید ورزیده گفت، باید از طریق بررسی ظرفیت‌های ادارات، مشکلات بنیادی تشخیص و راه‌های حل به آن جستجو گردد. او افزود که اگر وزارت‌ خانه ها ساختار واضح نداشته باشند، وزیران درست کار کرده نمی‌توانند و باید صلاحیت‌ها و مسوولیت‌ ها دقیق از هم تفکیک شوند.

او از اعضای شورای ملی خواست تا همه اعضای کابینه را تحت فشار قرار دهند، و بررسی‌ها را با او و رییس اجرایی شریک سازند. او گفت: ما مشوره‌های شما را لازم داریم و ملت نیز خواهان تحرک بیشتر می‌باشد.

آقای غنی اظهار داشت که ملت خواهان انکشاف متوازن، تأمین عدالت اجتماعی و تحرک اقتصادی می‌باشد. 

این گفته ها در حالی مطرح می شود که مجلس نمایندگان تصمیم استیضاح ۱۷ وزیر را به دلیل عدم مصرف بودیجه های انکشافی شان گرفته است.

بخدی نوشت: امروز وزیران امور خارجه، کار و امور اجتماعی و فواید عامه از سوی مجلس استیضاح و سلب صلاحیت شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار