ناظرگمرک های آذربایجان شرقی و مدیرکل گمرک تبریز از صادرات 709 هزار و 745 تن کالا به ارزش بیش از 591 میلیون دلار از طریق مبادی گمرکی استان در هفت ماهه اول امسال خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عباس زاده در جمع خبرنگاران گفت: صادرات هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 8 درصد افزایش و از نظر ارزش 3 درصد کاهش نشان می دهد.

وی با اعلام اینکه در این مدت 294 هزار و 46 تن کالا به ارزش بیش از 677 میلیون تن از مبادی گمرکی استان وارد کشور شده است، گفت: واردات سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

عباس زاده کالاهای عمده صادراتی استان را شامل مواد پلاستیکی، میوه، پوست مرکبات، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، سوخت های معدنی، فراورده های غلات، قند و شکر، شیشه و مصنوعات شیشه ای، آهن و فولاد عنوان کرد و افزود: این کالاها به 89 کشور دنیا به ویژه عراق، ترکیه، گرجستان، افغانستان، ارمنستان، ایتالیا، اسپانیا، جمهوری آذربایجان، بلغارستان، پاکستان و امارات متحده عربی صادر شده است.

وی، اقلام وارداتی استان را شامل ماشین آلات و وسایل مکانیکی، توتون و تنباکو، چوب و اشیای چوبی، کاغذ و مقوا، آوات نمد، کاکائو و فراورده های آن، دستگاه های برقی و الیاف مصنوعی عنوان کرد و گفت: این کالاها از 56 کشور دنیا به ویژه کشورهای ترکیه، چین، امارات متحده عربی، آلمان، ایتالیا، جمهوری کره، ژاپن، ارمنستان، لهستان، فرانسه و سوئد پس از انجام تشریفات گمرکی از طریق مبادی گمرکی وارد کشور شده است.


انتهای پیام/ش

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.